شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
راضیه میرعلی ملک

حوزه/ رئیس اداره زن و خانواده معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران گفت: یکی از مهم ترین انتظارات از دولت آینده، زمینه سازی به منظور ایجاد تحول مطلوب در عرصه های فرهنگی است.

راضیه میرعلی ملک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: باید در جای جای ایران اسلامی متناسب با اقلیم و جغرافیای هر منطقه، برنامه های مؤثر و خلاقانه فرهنگی دنبال شود تا به تدریج به سمت اهداف مقرر در مباحث فرهنگی حرکت کنیم و در این زمینه بی شک قوه مجریه بیشترین نقش را دارد.

وی افزود: یکی دیگر از مطالبات، ناظر به ایجاد و تقویت زیرساخت های آموزشی و تربیتی است، به خصوص این که در بحث آموزش، تلاش به منظور تحولات مطلوب در این باره از جمله بایسته ها به شمار می رود.

میرعلی ملک گفت: واقعیت آن است که نظام فعلی آموزش و پرورش با وجود نقاط قوتش، پاسخگوی نیازهای نسل جدید نیست و در وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم باید روی این موضوعات به طور خاص سرمایه گذاری شود.

عضو ستاد راهبری جمعیت حوزه های علمیه خواهران همچنین بیان داشت: در حال حاضر کسی که در دبیرستان درس می خواند نیاز دارد که آموزش های مهارتی قبل از ازدواج ببیند تا با شناخت و مهارت بهتری در آینده تشکیل زندگی دهد و البته در عرصه های اقتصادی و اشتغال نیز نیازمند آموزش های مهارتی هستیم.

وی افزود: دولت آینده باید به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده، یک سری اهداف تحولی را در عرصه های آموزشی، فرهنگی و تربیتی با نگاه به رسانه های نوین و فضای مجازی دنبال کند و در این جهت البته از ظرفیت نخبگان حوزه و دانشگاه حداکثر استفاده را ببرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha