جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، با بیان اینکه نماز جمعه پایه واساس حاکمیت دینی است، بر لزوم بهره‌گیری از هنر برای ترغیب مردم به حضور در نمازهای جمعه تأکید کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در برنامه مشق آیات و روایات نماز جمعه که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، گفت: مشارکت در امر نماز جمعه از سوی خوشنویسان قزوین که پایتخت خوشنویسی ایران محسوب می شود، بسیار ارزشمند و اثرگذار است و هنر شما هنرمندان حقیقتاً تماشایی است.

وی تصریح کرد: امیدواریم تصاویر این هنر اثرگذار و معنوی از طریق رسانه‌ها برای مردم استان منعکس شود تا هم پای کار بودن و هم اثر قلم‌های شما هنرمندان گرانقدر دیده شود.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۹ سوره جمعه فرموده «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَی ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ»، (ای کسانی که ایمان آورده‌اید چون برای نماز جمعه ندا درداده شد به سوی ذکر خدا بشتابید و داد و ستد را واگذارید اگر بدانید این برای شما بهتر است)

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند فرموده وقتی به نماز جمعه دعوت می‌شوید، به سوی آن بشتابید و این شتاب و حرکت به سمت این فریضه مهم دینی در تمام طول سال و هفته می‌باید دنبال شود و فقط اختصاص به روز جمعه ندارد.

وی با بیان اینکه با عزت دیدن نماز جمعه پایه و اساس حاکمیت دینی است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه پایه و اساس گفتمان دینی است و باید هر هنری را در مسیر اعتلای این فریضه که بسیار مورد تأکید خدای متعال قرار دارد، به کار گیریم و از شما عزیزان به خاطر این اقدام ارزشمند قدردانی می‌کنم و خدا قوت می‌گویم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با تأکید بر اینکه قرآن همه جانبه است، بیان کرد: هر چه رابطه ما با خدا و قرآن صمیمانه‌تر و جدی‌تر باشد، هنر، شعر، خط، قلم و کارمان اثرگذارتر می‌شود، همان طور که امام خمینی(ره) به واسطه همین رویکرد در بین مسلمانان به فردی مقتدر و انقلاب کننده تبدیل شد و سردار سلیمانی جلوه‌ای از آیات قرآن در جهاد و حمایت از مستضعفان عالم شد.

وی از دست اندرکاران این برنامه که از سوی ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین و با همکاری معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، قدردانی کرد.

گفتنی است در این برنامه تعدادی از خوشنویسان قزوین در مسجد النبی(ص) محل نماز جمعه قزوین آیات و روایات مربوط به نماز جمعه را خطاطی کردند.

لزوم بهره‌گیری از هنر برای ترغیب مردم به حضور در نمازهای جمعه

لزوم بهره‌گیری از هنر برای ترغیب مردم به حضور در نمازهای جمعه

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha