پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
قطبی

حوزه/‌حجت الاسلام قطبی تعادل و توازن، توجه به میدان های جدید تبلیغی، توسعه روش ها و الگوهای تبلیغ تخصصی و توسعه توانایی را از شاخص های لازم تبلیغ تخصصی دانست و گفت: برای راه اندازی گروه های تخصصی، به کد تخصصی آموزشی، عینیت بخشی به صورت سازمان یافته در عرصه اندیشه سیاسی و ردیف بودجه برای اعزام ها و پشتیبانی های تخصصی نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، در جلسه هم اندیشی شاخص های تبلیغ نوین در جامعه نوین همراه با تبیین چشم انداز فعالیت های تبلیغ تخصصی که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، گفت:‌ سابقه تبلیغ تخصصی و نوین در دفتر تبلیغات اسلامی به سال های گذشته باز می گردد، اولین بلوک اعزام های تخصصی دفتر تبلیغات در اعزام مبلّغ کودک و نوجوان بود و بعد از آن عرصه های تخصصی خانواده و کلام و سپس در قالب گروه های تخصصی، تبلیغ نوین و فضای مجازی هنری هویت پیدا کرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه بخش عمده ای از سازماندهی و میدانداری تبلیغ های نوین را جناب آقای جعفری در قم هدایت کردند و ‌اخیراً دو معاونت برای این منظور تعریف شده است، تصریح ‌کرد: یکی از ضرورت هایی که حجت الاسلام والمسلمین واعظی در گام سوم به آن اشاره کردند، توجه و تمرکز روی فعالیت های تبلیغ تخصصی به ویژه در اشکال سازمان یافته گروهی است که از اهمیت زیادی برخوردار است.

الزام فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی بر اساس نظام کدگذاری/ مطالبه تعادل و توازن

وی ادامه داد: در میدان تبلیغ تخصصی در گام اول، نیازمند تعادل و توازن در برنامه ها هستیم، در حال حاضر در عرصه اعزام خانواده، کودک و نوجوان و مشاور شرایط نسبتاً بهتری نسبت به گذشته داریم و در بحث کلام و عقاید، گروه های تخصصی و مبلّغان بسیار خوبی داریم، اما از پشتیبانی خوبی برخوردار نیستیم، یکی از مطالبات ما در میدان میزهای تخصصی، تعمیق باور است که حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد مسئولیت این میز را بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با اشاره به اینکه در منظومه فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی، تمام فعالیت ها با نظام کد گذاری پیش می روند و حق جابجایی از یک کد به کد دیگر نداریم، ابراز داشت: ‌در حال حاضر میدان ها و منابع انسانی خوبی در دسترس داریم ولی به لحاظ عدم تخصیص اعتبار لازم، از این ظرفیت استفاده نمی شود، لذا ما تعادل و توازن را مطالبه می کنیم.

آموزش های موفق دفتر تبلیغات در زمینه آسیب های اجتماعی/ دکترای فقه سیاسی؛ در راه اصفهان

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، توجه به میدان های جدید تبلیغی و تأسیس آن در دفتر تبلیغات اسلامی را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: در حال حاضر مسائل و نیازهای جامعه به طور دائم در حال تغییر و تحول است، خوشبختانه در حوزه آسیب های اجتماعی و امداد فرهنگی گروه های خوبی آموزش دیده اند و به صورت موردی هم اقداماتی انجام داده اند، اما در قالب منطق جدید رسمیت پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اندیشه سیاسی باید فعال تر عمل کنیم، افزود: ‌در حال حاضر در اصفهان در مقطع کارشناسی ارشد رشته فقه سیاسی داریم و احتمالاً در سال آینده دکترای این رشته هم به اصفهان خواهد آمد. در میدان آموزش های کاربردی نیز سمینار ولایت فقیه، کرسی های نظریه پردازی، دوره آموزش علمی کاربردی نظامی سیاسی را برگزار کردیم و نیروهای ما توانایی لازم برای حضور در میدان های تخصصی و تبلیغ تخصصی در عرصه سیاسی را دارند.

کسب مجوز حوزه اندیشه سیاسی و پاسخگویی مکتوب در اصفهان/ ۲۱ تیم ایده پرداز در خانه فناوری فرهنگی اصفهان

حجت الاسلام والمسلمین قطبی، کد تخصصی آموزشی، عینیت بخشی به صورت سازمان یافته در عرصه اندیشه سیاسی و ردیف بودجه برای اعزام ها و پشتیبانی های تخصصی را لازمه راه اندازی گروه تخصصی دانست و بیان داشت: ‌طی هماهنگی های صورت گرفته با مرکز ملی پاسخگویی، مجوز شفاهی برای حوزه اندیشه سیاسی و پاسخگویی مکتوب در اصفهان اخذ شده است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در رابطه با لزوم توسعه روش ها و الگوی تبلیغ تخصصی، تصریح کرد: یکی از میدان های توسعه الگوی تبلیغ تخصصی، مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق و خانه فناوری فرهنگی است که امتداد این میدان ها موجب شکل گیری کسب و کار می شود، در حال حاضر در خانه فناوری فرهنگی اصفهان ۲۱ تیم ایده پرداز پذیرش شده است که ۱۴ تیم آن از گروه های تبلیغی ما هستند که آموزش های لازم را کسب کرده اند و از توانایی بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی در رابطه با اهمیت توسعه توانایی و آموزش، گفت: در میدان کارهای تیمی و شبکه ای به آموزش و حمایت نیاز داریم، آموزش جزء بهترین و ارزشمندترین کارهای فرهنگی است، هر چه در آموزش هزینه کنیم در حقیقت سرمایه گذاری کردیم، امروز در کشور ما در مقایسه با سایر کشورهای دنیا، آموزش، جزء ارزانترین کارهای فرهنگی است.

لزوم تعامل و مطالبه گری برون سازمانی دفتر تبلیغات اسلامی/ لزوم تعریف شأنیت و هویت برای مبلغان تخصصی

حجت الاسلام والمسلمین قطبی‌ در رابطه با اهمیت تعاملات، هم افزایی و ظرفیت سازی، ابراز داشت: ‌امروزه متأسفانه ارتباطات فراسازمانی و بین سازمانی ما به حد صفر رسیده است، که ممکن است به علت درون زا بودن سازمان و یا بی تدبیری و کج سلیقه ای برخی نهادها باشد، دفتر تبلیغات باید در میدان های کلان ورود پیدا کند و با نهادها و سازمان هایی مثل آموزش و پرورش تعامل و ارتباط برقرار کند و مطالبه گری لازم را داشته باشد.

وی در پایان اظهار داشت: کسی که کار تخصصی می کند باید هویت و شأنیت تخصصی او تعریف شود، متأسفانه در کشور ما مبلغان دینی با اینکه توانایی و تخصص لازم را دارند، اما هویت و رسمیت ندارند و انتظار می رود که نهادهای مربوطه در آینده شأنیت و هویت لازم را برای طلبه ها و مبلّغان ما در نظر بگیرند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha