جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازدید از شهر گچساران بیان کرد: از بازسازی سه هزار واحد مسکونی در گچساران تاکنون یک هزار و ۷۰۰ واحد بازسازی شده که باقی واحدها در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گچساران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پس از بازدید از شهر گچساران در جمع مسئولان گفت: بعد از زلزله سی‌سخت سفری به استان کهگیلویه و بویراحمد داشتم که سفر از طرف مقام معظم رهبری در راستای سرکشی از منطقه زلزله زده سی سخت و نیز چگونگی آغاز بازسازی و روند آن بوده است.

وی بیان کرد: در آن سفر هم مردم و هم مسئولان استانی از ما درخواست کردند که از شهرستان گچساران و بافت های فرسوده آن نیز بازدیدی داشته باشیم که وعده دادیم در فرصت مناسبی این سفر را انجام دهیم، که به لطف خدا امروز هم آن وعده عملی شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،تصریح کرد: خوشبختانه در شهرستان گچساران، بنیاد مسکن در حوزه اقدام مسکن ملی کارهای بسیار خوبی را شروع کرده و نسبت به تعهدات متقاضایان نیز پروژه ها را آغاز کرده و در حوزه مسکن شهری نیز دو پروژه بسیار خوبی را هم کار کردند که در حال واگذاری به متقاضیان است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی‌نژاد بیان کرد: آنچه که برای ما خیلی مهم است بافت فرسوده شهر گچساران بود که در چهار محله از پنج محله موجود بنیاد مسکن ورود کرده و در گام اول ۳ هزار واحد از مسکن‌های بافت فرسوده را پذیرفته که با کمک های بلاعوض و تسهیلاتی که خواهد داد و همچنین نظارت های فنی و اجرایی این مناطق را بازسازی کند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: از این سه هزار واحد تاکنون یک هزار و ۷۰۰ واحد بازسازی شده که باقی واحدها در دست اقدام است.

وی گفت: در محلات فرسوده گچساران نیاز بیش از این موارد است که امیدواریم به مرور در برنامه قرار گیرد و بازسازی‌های بیشتری صورت بگیرد.

این مسئول تصریح کرد: کار زیبا و خوبی که در محلات قدیمی گچساران صورت گرفته ایجاد رینگی است که در بافت فرسوده این شهر ایجاد شده آن هم با جداره‌ها، با نمادهای بسیار عالی، فضای سبز و نور پردازی عالی که عملا تبدیل به تفرجگاهی برای مردم شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: بنیاد مسکن ظرفیت فنی اجرایی بسیار قوی دارد چرا که تجربه فراوانی در بازسازی ها دارد؛ در کشورمان و در حاشیه شهرها هم سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و بافت های فرسوده ای وجود دارند که نیازمند بهسازی و بازسازی هستند و این کار به نظر ما با توجه به تجربه بنیاد مسکن از این نهاد ساخته است.

وی گفت: این آمادگی را اعلام می کنیم که در سراسر کشور، اگر مجلس به قانون تبدیل کند و دولت هم اعتبار بگذارد، بنیاد مسکن با توان و ظرفیتی که دارد در کل کشور این ساخت و سازها در بافت های فرسوده، حاشیه شهرها و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی را انجام دهد که مردم بتوانند در آسایش و آرامش زندگی کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha