سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام عالم زاده نوری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با اشاره به اینکه کسانی که برای حفظ قرآن کریم زمان صرف می‌کنند آمادگی بیشتری برای انس با آن دارند، گفت: طلابی که حافظ قرآن هستند در انجام امور حوزوی خود نیز موفق هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری در مراسم اختتامیه تربیت مربی حفظ قرآن کریم در مدرسه علمیه امام علی بن موسی الرضا (ع) قم با اشاره به حق تلاوت قرآن کریم در روایات گفت:  امام صادق(ع) می‌فرمایند «خواندن قرآن با ترتیل، تفقه در آیات قرآن، عمل به احکام الهی، امید به وعده‌های خداوند در قرآن، پناه بردن به خداوند پس از تلاوت آیات هشدار و عذاب، عبرت گرفتن از داستان‌های قرآنی و اجرای اوامر الهی» از حقوق تلاوت قرآن هستند.

وی بیان کرد: باید در کنار حفظ قرآن کریم، به معارف این کتاب الهی عمل کنیم و با آن انس داشته باشیم و به زندگی با این کتاب اهتمام داشته باشیم.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حفظ قرآن کریم جایگاه ویژه‌ای دارد و در روایات متعددی بر آن تأکید شده است، گفت: حفظ قرآن کریم زمینه و مقدمه‌ای برای انس برقرار کردن با این کتاب الهی است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که برای حفظ قرآن کریم زمان صرف می‌کنند آمادگی بیشتری برای انس با آن دارند، افزود: طلابی که حافظ قرآن هستند در انجام امور حوزوی خود نیز موفق هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری تصریح کرد: حوزه‌های علمیه که پایگاه پرورش عالمان دین است باید به حفظ قران توجه داشته باشند و طلاب و روحانیون با این مهم‌ترین منبع دین ارتباط ویژه و صمیمانه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha