جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشنواره قصه گویی

حوزه/ مسئول دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان قم گفت: این جشنواره در استان قم با بارگذاری ۷۰ قصه در بخش‌های زنان و مردان بالای ۱۸ سال، دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها انجام شده و عملاً وارد مرحله داوری آثار در مرحله استانی شده ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیرین دادخواه، با اشاره به این که روند اجرایی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان قم از دهم تیرماه آغازشده است، اظهار داشت: این جشنواره در استان قم با بارگذاری ۷۰ قصه در بخش‌های زنان و مردان بالای ۱۸ سال، دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها انجام شد.
وی افزود: در مرحله بعد گروه داوران این سه بخش وارد آموزش سنجه‌های داوری با رویکرد داشتن نگاه مشترک و انسجام در داوری شدند و پس از اتمام این دوره وارد پایش قصه‌ها با شاخصه‌های ظاهری ازجمله کیفیت، زمان، افقی یا عمودی بودن فیلم‌ها خواهند شد که در این مرحله قصه‌هایی که فاقد شاخصه‌های فوق باشند از مرحله حذف و سایر قصه‌ها به مرحله داوری اصلی راه خواهند یافت.
مسئول دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان قم با اشاره به اینکه این آثار با توجه به فرم‌های ارسالی از سوی ستاد مرکزی توسط سه داور دیده‌شده و با اخذ میانگین نمرات، برگزیده‌های هر بخش مشخص خواهند شد، ابراز داشت: بخش قصه‌گویی آیینی سنتی سه برگزیده و یک شایسته تقدیر خواهد داشت؛ در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها رتبه اول تا سوم مدرن و کلاسیک و یک نفر شایسته تقدیر و رتبه اول تا سوم آیینی سنتی و یک نفر شایسته تقدیر خواهیم داشت.
وی افزود: در بخش زنان و مردان رتبه اول تا سوم مدرن و کلاسیک و یک نفر شایسته تقدیر و رتبه اول تا سوم آیینی سنتی و یک نفر شایسته تقدیر معرفی خواهند شد و در بخش دختران و پسران نیز رتبه اول تا سوم مدرن و کلاسیک و یک نفر شایسته تقدیر و رتبه اول تا سوم آیینی سنتی و یک نفر شایسته تقدیر از سوی هیئت‌داوران انتخاب خواهند شد.
دادخواه در خاتمه بابیان این که هر استان ۱۸ برگزیده و ۶ شایسته تقدیر خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تمامی این برگزیدگان در استان تقدیر خواهند شد و در نهایت از تمام این بخش‌ها هشت نفر که رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند وارد مرحله منطقه‌ای خواهند شد.

گفتنی است: علاقه‌مندان در صورت نیاز به آگاهی بیشتر می‌توانند با شماره‌  ۳۲۱۹۸-۰۲۵ تماس گرفته و یا به آدرس اینستاگرام kanoonparvaresh-qom@مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha