چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمد حسن باریک بین

حوزه/ فرزند ارشد مرحوم آیت الله باریک بین گفت: آیت الله باریک بین برای خود جایگاه و تشریفات خاصی قائل نبودند و این ویژگی مرحوم آیت الله باریک بین از سوی بسیاری بیان می شد و همین امر هم سبب شد اقشار مختلف برای شخصیت ایشان احترام ویژه ای قائل باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد حسن باریک بین، فرزند ارشد مرحوم آیت الله باریک بین، در مراسم اختتامیه چهلمین سالگرد نماز جمعه قزوین و تجلیل از شخصیت مرحوم آیت الله باریک بین، که در سالن اجتماعات مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، اظهارداشت: امسال چهلمین سال اقامه نماز جمعه در قزوین است و بعد از ۴۰ سال اقامه نماز در این مسجد و شهر، این مناسبت عظیم را گرامی می داریم؛ ما در مجموعه نماز جمعه، میراث دار عزیزانی هستیم که در این ۴۰ سال زحمت کشیدند و نهال نماز جمعه را تنومندتر کردند.

حجت الاسلام باریک بین خاطرنشان کرد:  جا دارد یاد کنیم از علمای بزرگی که در گسترش و ترویج فرهنگ اسلامی از دیرباز تلاش کردند به ویژه علمای این خطه که علمای ربانی بودند و هنوز از آثار وجودی آنها بهره مند هستیم.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه از نعمت های ارزشمند خداوند متعال است که همچون دیگر نعمت ها گاهی برایمان عادی شده و توجه لازم را به آن نداریم.

وی همچنین به ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله باریک بین پرداخت وبیان کرد: آیت الله باریک بین برای خود جایگاه و تشریفات خاصی قائل نبودند و این ویژگی مرحوم آیت الله باریک بین از سوی بسیاری بیان می شد و همین امر هم سبب شد اقشار مختلف برای شخصیت ایشان احترام ویژه ای قائل باشند.

فرزند ارشد مرحوم آیت الله باریک‌بین، اظهار کرد: مرحوم آیت الله باریک بین اهل مادیات نبود و زندگی ساده ای داشت و در راه اندازی و احیاء حوزه های علمیه و مدارس دینی در قزوین فعالیت‌های ارزشمندی انجام داد که رونق حوزه علمیه و مدارس التفاتیه و صالحیه مدیون ایشان است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: این عالم مبارز شجاعانه مردم را به انقلاب دعوت کرد و با تقدیم فرزند ارشد خود، «مرتضی باریک بین» اوج علاقمندی به انقلاب، ولایت و دین را نشان داد و هرگز در برابر مشکلات خم به ابرو نیاورد.

یادآوری می شود مرحوم آیت الله باریک بین به عنوان پدر معنوی استان پس از عمری مجاهدت سیاسی، علمی و اجتماعی سرانجام در سن ۸۷ سالگی بدلیل نارسایی ریوی در ۱۹ فروردین سال ۹۶ دعوت حق را لبیک گفت و در جوار امامزاده حسین(ع) قزوین آرام گرفت.

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha