جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس استان از دوچرخه سواری بانوان در سطح شهر شیراز انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه فارس، عصر امروز در جلسه جامعه اساتید حوزه علمیه فارس که در مصلای نماز جمعه قدیم برگزار شد، در خصوص گناهان اجتماعی، اظهار کرد: اگر یک معصیت تبدیل به گناه اجتماعی شد خطرناک است.

وی در ادامه اضافه کرد: در قرآن کریم همه عذاب های استیصالی که بر اقوام مختلف نازل شده است در زمانی بوده که آن گناه فراگیر شده و تبدیل به گناه اجتماعی شده است؛ به همین دلیل خوف ما این است که بی حیایی و بی حجابی تبدیل به یک گناه اجتماعی شود.

مدیر حوزه علمیه فارس تصریح کرد: سگ گردانی، بی حجابی و پدیده دوچرخه سواری بانوان در ملأ عام پدیده هایی خلاف قانون هستند که معصیت پروردگار را نیز به دنبال دارند.

همه دستگاه ها باید تلاش کنند که گناه ها تبدیل به گناه اجتماعی نشوند تا عذاب الهی نازل نشود.

وی خاطرنشان کرد: برای ارائه راهکار در قبال خلاف ها باید یک هیئت اندیشه ورز تشکیل شود، حوزه علمیه نیز در این خصوص اعلام آمادگی می کند.

عضو جامعه اساتید حوزه علمیه فارس عنوان کرد: متدینن در جامعه باید احساس امنیت کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    30 4
    شما در ان بالا نشسته اید ولی به خاطر روحانیون که در داخل مردم هستند اینحرفها را نزنید اینکه مردم در چه شرایطی هستنند عاملش حکومت می باشد نه دوچرچه سواری یا موی زنان لطفا به کشور چین نکاه کنید چکونه تعغیر کرد.
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    27 4
    در متن خبر فوق این عبارت آمده است : « پدیده دوچرخه سواری بانوان در ملأ عام پدیده هایی خلاف قانون هستند » +++ دوچرخه سواری بانوان آنهم به شکل مختلط با مردان و زنان در شهر قم نیز وجود دارد. همان زمان رؤیت کردن دوچرخه سواری مختلط زنان و مردان در قم با تلفن موبایل با پلیس 110 تماس گرفته شد و پلیس موتور سوار آمد و افسران پلیس گفتند دوچرخه سواری مختلط بانوان و مردان منع قانونی ندارد. این مسأله از رده های بالاتر پلیس نیز سؤال شد گفتند منع قانونی ندارد.
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      75 2
      همان‌طور که در گذشته، اسب‌سواری و شترسواری بانوان منع شرعی و قانونی نداشت؛ و همین الان نیز بانوان بر ترک موتور همسر یا اقوام‌شان نشسته و تردد می‌کنند. اصل شرعی و قانونی حفظ حجاب بوده و تجربه تاریخی نشان داده است که حساسیت بیش‌از اندازه، نتیجه کاملاً عکس خواهد داشت. والله اعلم
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      1 9
      پلیس یک مرجع قانونی است نه مرجع شرعی.برای حکم شرعی وحلال وحرام باید از مراجع تقلید سوال شود.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    4 19
    ⭐درروایات ازنشانه های آخرالزمان آمده،که زنان بر زین ها سوار میشوند!مثل دوچرخه وموتور و...! وواضح است که سوار شدن بر دوچرخه وموتور، قابل مقایسه با اتومبیل وشتر وامثال ان نیست.
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    2 11
    *درود بر روحانی بزگوار جناب حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی(مدظله العالی). *زبان حق،مردخدا،خار چشم دشمنان،سرباز دین،فقیه والا مقام،ولی خدا،عالم عامل،مومن پرهیزگار. *وجود ایشان در استان شیراز موجب جلب رحمت و برکات الهی است.
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    9 0
    *کَیْفَ بِکُمْ إِذَا فَسَدَ نِسَاؤُکُمْ وَ فَسَقَ شُبَّانُکُمْ وَ لَمْ تَأْمُرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ لَمْ تَنْهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ فَقِیلَ لَهُ وَ یَکُونُ ذَلِکَ یَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ نَعَمْ وَ شَرٌّ مِنْ ذَلِکَ کَیْفَ بِکُمْ إِذَا أَمَرْتُمْ بِالْمُنْکَرِ وَ نَهَیْتُمْ عَنِ الْمَعْرُوفِ قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ یَکُونُ ذَلِکَ قَالَ نَعَمْ وَ شَرٌّ مِنْ ذَلِکَ کَیْفَ بِکُمْ إِذَا رَأَیْتُمُ الْمَعْرُوفَ مُنْکَراً وَ الْمُنْکَرَ مَعْرُوفاً:پیغمبر صلی الله علیه و آله فرمود:چگونه خواهید بود، زمانی که زنان شما فاسد و جوانان شما فاسق شوند، نه امر به معروف کنید و نه نهی از منکر؟ عرض کردند یا رسول اللَّه آیا این چنین خواهد شد؟ فرمود آری، از این هم بدتر خواهد شد.چه حالی خواهید داشت هنگامی که امر به منکر کنید و نهی از معروف کنید! عرضکردند یا رسول اللَّه آیا چنین خواهد شد؟ فرمود آری،بدتر از این هم می‌شود،چگونه خواهید بود در زمانی که ببینید معروف،منکر ومنکر،معروف شمرده شود؟