سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ آزمون ورودی موسسه معارف اهل بیت علیهم السلام

حوزه/ آزمون سطح ۴ مرکز تخصصی معارف در رشته کلام امامیه امروز با شرکت ۶۰نفر از داوطلبان در قم برگزار شد.

حجت الاسلام محمد رنجبرحسینی معاون آموزش مرکز تخصصی معارف اهل بیت(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، درباره برگزاری این آزمون گفت: آزمونی که امروز برگزار شد آزمون داوطلبان مقطع سطح ۴ رشته کلام امامیه بود.

وی افزود: شرکت کنندگان در این آزمون طبیعتا سطح سه را دارند و داوطلب مقطع سطح ۴ هستند.

حجت الاسلام رنجبرحسینی خاطر نشان ساخت: مرکز تخصصی معارف اهل بیت(ع) در راستای تربیت نیروی متخصص در ترویج معارف ناب اهل بیت در مباحث اعتقادی از سال ۹۴ تاسیس شد و تا کنون ۷ دوره در سطح سه کلام امامیه پذیرش داشته است. در مقطع سطح ۴ رشته کلام امامیه نیز امسال دومین دوره برگزاری آن است.

معاون آموزش مرکز تخصصی معارف اهل بیت(ع) افزود: فعالیت های آموزشی این مرکز منحصر به قم نیست و در استان های دیگر هم فعالیت دارد. نتایج آزمون امروز در هفته های آینده  اعلام می شود و  از میان ۶۰ نفری که در آزمون امروز شرکت کردند سه برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می شوند و در نهایت هم ۸ الی ۱۰ نفر پذیرفته خواهند شد.

وی در بیان تفاوت این رشته با سایر رشته های کلام گفت: رشته کلام امامیه در هر دو مقطع ۳ و ۴ یک سری دروس مشترک دارند اما تفاوت آن در دروس تخصصی است. در این موسسه بنای کار بر محوریت آیات و روایات و استنباط های عقلانی هست و یک نوع اجتهاد اعتقادی است؛ در سطح ۴ هم مجموعه باورهای اصیل شیعی مطرح است و ما متوقع هستیم که فارغ التحصیلان این موسسه مبلغان و اساتید فاضل و برجسته ای شوند.

حجت الاسلام محمد رنجبرحسینی در پایان خاطر نشان ساخت: طول تحصیل در هر دو مقطع سطح سه و چهار در این مرکز  شش ترم و سه ساله هست و طلاب بعد از نوشتن رساله و دفاع از آن، دانشنامه مرتبط را دریافت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha