جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله عالمي

حوزه/ مواضع آیت الله مصباح یزدی قبل از انقلاب اسلامی و همچنین در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در راستای تایید مستقیم وظیفه مندی و آن تکلیفی که در حوزه علمیه داشته ، بوده است. ایشان یکی از افرادی است که به بهترین وجه این وظیفه مندی حوزوی را در طول تاریخ انجام داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیت الله عالمی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص توهین‌هایی که اخیرا به ساحت آیت الله مصباح یزدی شده است، عنوان کرد: آیت الله مصباح سابقه طولانی در علم، فضیلت، تقوا و دقت در بررسی ‌ های مسایل اعتقادی اخلاقی و سیاسی دارد. مواضع ایشان قبل از انقلاب اسلامی و همچنین در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در راستای تایید مستقیم وظیفه مندی و آ ن تکلیفی که در حوزه علمیه داشته ، بوده است. ایشان یکی از افرادی است که به بهترین وجه این وظیفه مندی حوزوی را در طول تاریخ انجام داده است.


وی افزود: آیت الله مصباح از وقتی که قلم به دست گرفتند، یعنی از سال ۱۳۵۰ به بعد ایشان به عنوان یک سرباز فرهنگی و یک سرباز انقلابی برای عقاید و باورهای اسلامی و تشیع عمل کرده است. بنابراین با وجود این سابقه نورانی و معروف کسانی که به ایشان توهین می کنند به خطا رفته اند.


آیت الله عالمی گفت: مسیر و جایگاه علمی و عملی و دلسوزی و غیرتمندانه دفاع کردن از فرهنگ اسلام و تشیع آیت الله مصباح یزدی فقط منحصر به شاگردان و دوستان نزدیک ایشان نبود و ایشان عموما در فضای فرهنگی کشور و در هر کجایی که نیاز بوده از فرهنگ و اندیشه دفاع کند این وظیفه را انجام داده است. همچنین آیت الله مصباح درس فرهای گوناگونی که به خارج از ایران داشتند اعم از ک شورهای اسلامی و غیر اسلامی و دانشگاه ‌های دنیا که سخنرانی کرده ‌اند مواضع ایشان در حوزه فرهنگی همان چیزی بوده که برگرفته از مکتب قرآن و اهل بیت(ع) بوده است.


وی افزود: از سوی دیگر ایشان در مکتب و محضر آیت ‌الله بهجت و علامه طباطبایی و بزرگان دیگری بوده اند که این نشان دهنده چهره تابناک مرحوم آیت الله مصباح یزدی بوده است. بنابراین من تصور میکنم کسی که نسبت به آیت الله مصباح یزدی جسارت میکند یا انتقاد نابجا میکند این از موضع نیست که در صدد بیان یک واقعیت باشد، بلکه تصور میکنم با لحنی که این توهین و انتقاد نابجا صورت گرفته است این اقدام یک عقده گشایی بوده است، چرا که ایشان مواضعش برای همه معلوم و معین است.


عضو خبرگان رهبری، گفت: علاوه بر این کتاب هایی آیت الله مصباح یزدی در حوزه عقاید و اخلاق دارند و سخنرانی هایی که ایشان در اماکن مختلف و جاهای گوناگون داشته اند همه اینها نشان دهنده عمق و مستدل بودن ایشان است بنابراین هیچ توهینی به ایشان منطقی منطقی و وارد نیست.


وی افزود: در حقیقت ایشان هر جا که لازم بوده است از مساله ولایت چه ولایت اهل بیت (ص) و چه ولایت ولی فقیه دفاع غیرتمندانه و جانانه کرده است و با این چهره تابناک حرف های بی پایه و اساس به ایشان توجیه ندارد و من تصور میکنم این مطالب جز عقده گشایی نیست و این فرد درگیر با اندیشه و افکار آیت الله مصباح آشنا نبوده است و توهین به ایشان از گناهان بزرگ میدانم که حتما باید پاسخ داده شود، چرا که آیت الله مصباح در زمان حیات خود نیز همین کار را میکردند و نسبت به کسانی که مورد اهانت و بی مهری قرار میگرفتند ایشان از حق دفاع میکردند و دفاع از حق وظیفه همه ما است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 2
    حمایت آیه... مصباح از احمدی‌نژاد در سال 84 و و استناد به تاییدیۀ امام زمان عج برای احمدی نژاد باعث نجات انقلاب شد.
    • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 1
      این احمدی نژاد الان موی دماغ حکومت شده
  • مدرس IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 2
    رحمت و رضوان خدا بر علامه مصباح ، این عالم متقی و عمار انقلاب اسلامی ، حوزه های علمیه همواره مدیون خدمات اوست.