جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف تاثیرگزار بوده و مهمترین پایگاه‌ها درون نظام جمهوری اسلامی محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین، امروز در دیدار با اعضای هیات أمنای مساجد استان قزوین گفت:  مساجد مهمترین پایگاه‌های انسان ساز و محل پرورش استعدادهایی است که می‌توانند برای انقلاب و نظام اسلامی مفید و موثر باشند.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: مسجد محل تحقق آموزه های دینی است و اگر انسان قصد داشته باشد که اعتقاداتش راه درستی پیدا کند، بهترین مکان مقدسی که می تواند برای این امر پیدا کند، مسجد است.

وی، حل و فصل اختلافات جامعه را یکی از کارکردهای مساجد دانست و گفت: در صدر اسلام مسجد محل قضاوت و محل تصمیم گیری های نظامی نیز بوده است.

حجت الاسلام موسوی، ادامه داد: دشمن که همواره اشاعه‌ فرهنگ دینی و اعتقاد به خداوند و معنویات را مانع اصلی هدف‌های خود می‌بیند، برای کم‌رنگ کردن این اعتقادات، با ایجاد خلل در اعتقادات قشر جوان، در به انحراف کشاندن و بی‌هویت کردن آنان می‌کوشد.

وی اظهارکرد: ما باید در بحث مساجد با هیئت امناء ارتباط بگیریم و با شناخت، با آنها رفتار کنیم و یا این که نسبت به امام جماعت مسجد شناخت داشته و براساس شناخت صحبت کنیم و در خصوص جوانان هم باید این شناخت را داشته باشیم تا آنها را جذب مساجد نماییم.

 مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف تاثیرگزار بودند، و مهمترین پایگاه‌ها درون نظام جمهوری اسلامی محسوب می شوند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: مسجد در جامعه و تمدن اسلامی، نقشی ویژه دارد و این نقش باید در گام دوم به خوبی شناخته، احیاء و معرفی شود.

"مساجد" مهمترین پایگاه های اجتماعی ایران هستند

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha