چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با بیان اینکه کوتاهی در رسیدگی به مشکل آب خوزستان پذیرفتنی نیست، گفت: اگر واقعیت‌ها به مردم گفته شود و شفاف‌سازی صورت گیرد مردم نیز درک می‌کنند و مطالبات آن‌ها با توجه به وضعیت موجود خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در جمع مردم، با اشاره به این‌که مشکلات قطعی آب، برق و محدودیت‌های کشاورزی تنها مختص خوزستان نیست، اظهارداشت: این مسائل در سراسر کشور نیز مشاهده می‌شود.

وی به‌ضرورت مطالبه‌گری از هر مسئول در حوزه اختیارات آن در هنگام وقوع معضلات و مشکلات اشاره و بیان کرد: تریبون نماز جمعه طی سال‌های اخیر جهت انتقال مشکلات مردم خوزستان به‌ویژه آب و برق اختصاص یافته است، در این شرایط رسیدگی به مشکلات مردم وظیفه ما می‌باشد.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: از مدت‌ها قبل طرحی باهدف مطالبه‌گری مردم در فضای نماز جمعه و بعد از اقامه نماز طراحی شد که در آن مردم مشکلات خود را مطرح و مسئولان حاضر نیز مشکلات را پیگیری می‌کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: مشکلات بسیاری از مردم در فضای بعد از نماز جمعه تاکنون رسیدگی شده و امیدوارم که بزرگان طوایف و عشایر مشکلات و دغدغه‌های در این فضا مطرح کنند.

وی با بیان این‌که اگر افراد یا قشرهایی از جامعه حقوق عقب‌مانده یا مشکلات صنفی دارند با مراجعه به دفتر امام جمعه می‌توانند از ظرفیت‌های ایجادشده جهت رفع دغدغه‌های آن‌ها استفاده کنند، افزود: در حد توان و وظایف قانونی از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم دریغ نمی‌کنیم اما مردم بدانند که بنده وظیفه پیگیری دارم و مسئولیت اجرایی ندارم.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان عنوان کرد: بر اساس جلسات بسیار زیادی که برای تأمین آب استان تشکیل شده، اولویت نخست تأمین آب شرب تعیین شد و در اولویت‌های بعدی تأمین آب مورد نیاز احشام، آبیاری درختان نخل، سبزی کاری، کشاورزی و شالی‌کاری تعیین شده است.

امام جمعه اهواز با اشاره به کاهش و محدود شدن منابع آب کشور به دلیل خشک‌سالی، اظهارداشت: همه باید دست به دست هم داده و کمک کنند تا از این بحران عبور کنیم؛ وقتی مردم بدانند که پشت سدها و مخازن چه خبر است بی‌شک شرایط را بهتر درک می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد گفت: آمریکا به‌عنوان مدعی توسعه‌یافتگی در حال حاضر براثر خشک‌سالی و گرما خسارت‌های زیادی به همراه داشته و برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز در شرایط بحرانی به سر می‌برند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان بیان کرد: بر اساس گفته‌های مسئولان، بخش قابل‌توجهی از مشکلات خوزستان در حوزه آب و برق تا پایان مردادماه سال جاری رفع می‌شود که لازم است مردم در این خصوص صرفه‌جویی کنند.

وی با بیان اینکه کوتاهی در رسیدگی به مشکل آب خوزستان پذیرفتنی نیست، تأکید کرد: اگر واقعیت‌ها به مردم گفته شود و شفاف‌سازی صورت گیرد مردم نیز درک می‌کنند و مطالبات آن‌ها با توجه به وضعیت موجود خواهد بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha