شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عباس گلرو - مجلس سمنان

حوزه/ گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه در دومین روز سفر خود به دمشق با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، عباس گلرو، نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه که ریاست این گروه را برعهده دارد در ابتدای گفت‌وگو با وزیر امور خارجه سوریه گفت: «جمهوری اسلامی ایران و سوریه، دوستانی دیرینه با سابقه تاریخی و اشتراکات دینی و مذهبی هستند که در تحولات مختلف منطقه یکدیگر را پشتیبانی کرده اند».

وی افزود: «جمهوری اسلامی ایران بر این عقیده است که تقویت اشتراکات فی مابین و افزایش سطح مبادلات می‌تواند دو کشور را در مقابله با تحریم های آمریکایی قدرتمند نماید».

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، بقای سوریه و پیروزی بر جریان تکفیری و داعش را مرهون رهبری حکیمانه رئیس جمهور این کشور و حضور مردم در مقابله با جریان داعش و تکفیری دانست.

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: عملیاتی نمودن قراردادها و همکاریهای مشترک در روند تقویت بنیه اقتصادی دو کشور اهمیت به سزایی دارد و  جمهوری اسلامی ایران از ارتقا سطح مناسبات با سوریه در حوزه های مختلف استقبال می‌کند.

وی تاکید کرد: توجه ویژه به موضوعات اقتصادی و همکاری ویژه در این زمینه تقویت بیش از پیش تعاملات دو کشور را در بر خواهد داشت.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه، همکاری گروه های دوستی و پارلمانی را گام نخست در مسیر  تعاملات دولت‌های دو کشور و بستری مناسب برای ارتقاء سطح همکاری ها دانست.

وی در همین زمینه ابراز داشت: «مراودات پارلمانی، نشست کمیسیون‌های مشترک و تعاملات گروه های دوستی و پارلمانی نقش سازنده‌ای در تقویت روابط ایران و سوریه ایفا خواهند نمود».

همچنین در این دیدار نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه، این کشوری را با افق روشن و آینده ای درخشان توصیف و توجه ویژه به بسترسازی اقتصادی و تقویت ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را ضروری بیان کرد.

 فیصل مقداد وزیر امور خارجه نیز با تبریک انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی، دو کشور را دوستان راهبردی و پشتیبانان همیشگی برای یکدیگر خواند و افزود: «دو کشور ایران و سوریه با انجام انتخابات به موقع بار دیگر وحدت و انسجام داخلی را به رخ جهانیان کشیدند».

وزیر امور خارجه سوریه  با تشریح شرایط و تحولات اخیر منطقه، ضرورت هوشیاری و همفکری میان مقامات عالیرتبه ایران، سوریه و سایر کشورها را بیش از پیش ضروری دانست.

فیصل مقداد، با ابراز تشکر و قدردانی از حمایت های مستمر جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، عنوان داشت: «سوریه از بحران رها شده و زمان بازسازی زیرساخت های این کشور فرا رسیده  و از همراهی کشورهای دوست برای  همکاری اقتصادی و تجاری استقبال می‌کنیم»

فیصل مقداد در پایان این دیدار با ابراز خرسندی از حضور نمایندگان گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه در دمشق افزود: «مردم دولت و رئیس جمهور سوریه هرگز کمک‌های بی دریغ و جانفشانی های ایرانیان در مقابله جریان تکفیری را فراموش نخواهند کرد و ملت و دولت سوریه همواره قدردان مردم دولت و رهبری جمهوری اسلامی ایران خواهند بود».

لازم به ذکر است، در این دیدار دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه همچون آقایان «احمد حسین فلاحی، نماینده مردم همدان»، «جعفر راستی، نماینده شبستر»، «احمد آوایی، نماینده دزفول» و همچنین «سرکار خانم فاطمه محمد بیگی، نماینده مردم قزوین» نیز حضور داشتند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha