پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهادت امام محمد تقی

 حوزه / مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین، گشاده رویی را یکی از ویژگی‌های برجسته حضرت امام محمد تقی(ع) برشمرد و گفت: این خصوصیت اخلاقی سبب می شد تا حتی مخالفان و دشمنان نیز به طرف ایشان جذب شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد تقی شرف پور، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین، امروز در دیدار با طلاب و اساتید مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد تقی جوادالائمه گفت: امام جواد(ع) در سن کم عهده دار مقام امامت شد و دوران ولایت ایشان سرشار از فراز و نشیب ها و دشواری های بسیار بود با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی نابسامان آن دوره، پذیرش کودکی به عنوان امام برای همگان دشوار به نظر می رسید، اما ایشان با وجود عمرکوتاه خویش موفق شد تا بر اوضاع مسلط شود و شاگردان برجسته ای را پرورش و تربیت کند.

حجت الاسلام شرف پور خاطرنشان کرد: همزمانی حکومت مامون و معتصم عباسی با دوره زندگی امام(ع) و وجود فضای اختناق و استبداد حاکم بر جامعه سبب شد تا مردم در بحران و سردرگمی قرار بگیرند، اما نهمین پیشوای شیعیان توانست با رسوخ در اندیشه و اعتقادهای مردم، آنان را از گمراهی و انحراف رهایی بخشد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حکومت عباسی همواره در صدد بود تا امام محمد تقی(ع) را وابسته به حکومت نشان دهد و به این منظور بارها تلاش کرد تا وی را با فراخواندن به دربار از مدینه خارج کند اما در این مسیر هیچ گاه موفق نشد.

وی ادامه داد: کم بودن سن امام جواد(ع)، شبهاتی را میان مردم به وجود آورده بود و ایشان حدیث ها و مسایلی را در پاسخ به این ابهام ها بیان می داشت که حیرت بزرگان و علمای اسلامی را برمی انگیخت.

وی اظهار کرد: امام جواد(ع) در سخنان خود همواره بر نهادینه ساختن فرهنگ و ارزش ولایتمداری در جامعه تاکید و ضرورت پیروی و سرمشق گرفتن مسلمانان از اخلاق و سیره پسندیده پیامبر اکرم(ص) را گوشزد می کرد و معتقد بود که مسلمان واقعی باید مَنشی همچون پیامبر(ص) داشته باشد تا بتواند در جامعه اسلامی نقشی تاثیرگذار ایفا کند.

 مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین، گشاده رویی را یکی از ویژگی‌های برجسته حضرت امام محمد تقی(ع) برشمرد و گفت: این خصوصیت اخلاقی سبب می شد تا حتی مخالفان و دشمنان نیز به طرف ایشان جذب شوند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha