جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین جلالی گفت: طبق فراخوان اعلام شده بالغ بر ۲۴ مقاله تخصصی در زمینه تحکیم باورها و فرهنگ دینی از سوی اساتید حوزوی و نهادهای حوزوی استان به دبیرخانه ارسال شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن جلالی، دبیر کمیته تحکیم باورهاو فرهنگ دینی کنگره توسعه ملی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، از برگزاری نخستین کنگره استان اصفهان و توسعه ملی در روزهای ۲۲ تا ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰ با محوریت دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد.

وی تصریح کرد: اصفهانِ پرتلاش امروز در مسیر پر افتخار تاریخ خود، همواره پیشرو و مددرسان توسعه علمی، صنعتی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، دینی و فناوری بوده  و این تجارب تاریخی، الگوی مناسبی برای کسانی است که مایلند در مسیر درستی از توسعه گام بردارند.

دبیر کمیته تحکیم باورها و فرهنگ دینی کنگره توسعه ملی  افزود: امیدواریم گام اول این کنگره با نگاهی به گذشته و آنچه اتفاق افتاده، بتواند راهکارهای مناسبی برای کسانی که هدایتگر مسیر مدیریت در این استان هستند، فراهم آورد.

وی ادامه داد: نخستین کنگره «استان اصفهان و توسعه ملی؛ چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو» به همت استانداری اصفهان و میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌گردد که ایجاد شبکه‌ای منسجم از دانشمندان، هنرمندان، مدیران، خیرین و فناوران استان در جهت هم‌افزایی برای توسعه ملی، معرفی نخبگان و افراد برجسته استان اصفهان و حمایت از آن‌ها، ایجاد همبستگی میان نخبگان استان به دور از سلایق و نگرش‌های فردی و گروهی، به‌کارگیری قابلیت‌های فرهنگی استان در جهت وحدت ملی و استفاده از ایده‌ها، دانش و تفکرات نسل جوان در جهت بهبود وضعیت استان و توسعه کشور از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

حجت الاسلام جلالی عنوان کرد: در نخستین کنگره استان اصفهان و توسعه ملی ۱۳ کمیته تخصصی از جمله مدیریت، اقتصاد و بهره‌وری، عمران و آبادانی، توسعه خدمات و گردشگری، تحکیم باورها و فرهنگ دینی، توسعه علمی، صنعت و فناوری، توسعه کشاورزی و منابع طبیعی، توسعه پایدار سلامت، هنر، معماری و شهرسازی، تاریخی، اجتماعی و فرهنگی، ورزش و جوانان، آب و محیط زیست، فرهنگ، هنر و رسانه مشخص شده است.

دبیر کمیته تحکیم باورهاو فرهنگ دینی کنگره توسعه ملی  اذعان کرد: این کنگره در تاریخ ۲۲-۲۴ تیرماه به صورت مجازی برگزار می‌گردد و تلاش خواهد شد محتوای مناسبی در قالب‌های مختلف تهیه و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. ارائه نشست‌های متعدد توسط سخنرانان کلیدی، موزه-نمایشگاه، مقالات سفارشی، فراخوان مقالات پژوهشی، مصاحبه با پیشکسوتان و صاحب‌نظران رشته‌های مختلف از جمله برنامه‌های این کنگره می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد اعضای کمیته تحکیم باورها و فرهنگ دینی ۶نفر بوده که شامل حجت الاسلام و المسلمین سید احمد سجادی(مسئول مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه استان اصفهان)، حجت الاسلام و المسلمین مهدی نیلی پور(مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی)، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی(مسئول دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - شعبه اصفهان)، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی(مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان)، حجت الاسلام و المسلمین منصور فرجی(مدیر حوزه علمیه کاشان) است.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی گفت: طبق فراخوان اعلام شده بالغ بر ۲۴ مقاله تخصصی در زمینه تحکیم باورها و فرهنگ دینی از سوی اساتید حوزوی و نهادهای حوزوی استان به دبیرخانه ارسال شده است.

وی در پایان ابراز کرد: بر اساس اعلام مسئولین کنگره، روزهای ۲۳ و ۲۴ تیرماه از ساعت ۱۴الی ۱۶ بعد ظهر سخنران هایی از سوی کمیته تحکیم باورها و فرهنگ دینی همچون آیت الله مقتدایی، دکتر محمد  علی رضایی و  رضا مختاری مدیر مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه  پیش بینی شده است.

دریافت مقالات تخصصی از اساتید حوزه برای کنگره اصفهان و توسعه ملی

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha