جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کریمی

حوزه/ فاضلاب روبازی که در محله کلگه مسجد سلیمان مخاطراتی برای اهالی به‌وجود آورده بود با همت مردم و پیش‌قدمی امام محله مرمت می‌شود، با این کار دیگر کودکی در این کانال نخواهد افتاد و رانندگان نیز می‌توانند بدون واهمه‌ سقوط در کانال فاضلاب در این محله تردد کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خوزستان، فاضلاب روبازی که در محله کلگه مسجد سلیمان مخاطراتی برای اهالی به‌وجود آورده بود با همت مردم و پیش‌قدمی امام محله مرمت می‌شود، با این کار دیگر کودکی در این کانال نخواهد افتاد و رانندگان نیز می‌توانند بدون واهمه‌ سقوط در کانال فاضلاب در این محله تردد کنند.  

بوی نامطبوع فاضلاب در بسیاری از مناطق خوزستان به جزء شومی از زندگی مردم تبدیل شده و ای کاش این مشکل فقط به یک بوی نامطبوع ختم می‌شد؛ سقوط کودکان یا گاهای سقوط وسایل نقلیه به درون کانال‌های روبازِ فاضلاب شرایط سختی را برای مردم این استان به‌وجود آورده و خساراتی را به آنان وارد کرده است.

حجم مشکلات آنقدر وسیع است که دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند از پس حل آن بربیایند و شاید در این میان کم‌کاری‌هایی نیز اتفاق می‌افتد اما در هر صورت مشکلات به قوت خود باقی است، با این حال اگر مردم بخواهند غلبه بر مشکلات امکانپذیر است.

اهالی محله کلگه مسجد سلیمان نمونه‌ مردمانی هستند که خودشان را صرفا تماشاگر مشکلات نمی‌دانند، فاضلاب روبازی که در این محله مخاطراتی برای اهالی به‌وجود آورده بود با همت مردم و پیش‌قدمی امام محله حجت الاسلام کریمی مرمت می‌شود، با این کار دیگر کودکی در این کانال نخواهد افتاد و رانندگان نیز می‌توانند بدون واهمه‌ سقوط در کانال فاضلاب در این محله تردد کنند.  

پای سخن حجت الاسلام کریمی، امام محله کلگه مسجدسلیمان می‌نشینیم، او از فقر و مشکلات اقتصادی شدید در این محله می‌گوید؛ از سخنانش پیداست که همت و مردانگی اهالی محله به او دلگرمی می‌دهد، او از شرایط اقتصادی گله‌مند است اما از مردم به گرمی سخن می‌گوید.

حجت الاسلام کریمی با انتقاد از وضع فاضلاب استان خوزستان گفت: اکثر مناطق استان فاقد شبکه فاضلاب است و همین موضوع به چالشی برای مردم تبدیل شده است، در محله کرگه نیز وضعیت به این شکل است که فاضلاب منازل به یک کانال بزرگ می‌ریزد که تا چندی پیش هیچ پوششی روی آن قرار نداشت به همین دلیل چندین بار شاهد سقوط کودکان یا وسایل نقلیه به درون کانال بودیم.

وی ادامه داد: در محله کلگه مشکلات زیادی وجود دارد ولی ما احساس کردیم مشکل کانال فاضلاب اولویت دارد و باید سریعا رسیدگی شود، از طرفی این مشکل به گونه‌ای بود که می‌شد با همکاری اهالی محله به آن خاتمه داد لذا به تک‌تک منازل اطراف مراجعه کردیم و موضوع را با آنان مطرح نمودیم، از قضا اهالی محله نیز که از این وضعیت خسته شده بودند با ما همراه شدند.

امام محله کرگه تصریح کرد: در نهایت با جمعی از مردم محله کار را شروع کردیم، ابتدا کانال به صورت کامل لایروبی شد که برای این کار با پیگیری‌هایی که انجام شد از دستگاه بیل مکانیکی شرکت نفت کمک گرفتیم؛ اتفاق دیگری که شاهد آن بودیم اینکه وقتی سایر اهالی محله ما را در حال کار کردن می‌دیدند اگرچه خودشان مشغله داشتند اما غیرت‌شان اجازه نمی‌داد که بی‌تفاوت از کنار ما عبور کنند و هرکس به طریقی سعی می‌کرد گوشه‌ای از کار را انجام دهد.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: به طور مثال وقتی کار می‌کردیم یک بنا که اتفاقی از آنجا رد می‌شد و کار کردن ما را دیده بود داوطلب شد که دیوار کانال را پلاستر کند، یکی دیگر از اهالی محله که جرثقیل داشت کمک کرد تا درپوش‌های سیمانی را بر روی کانال فاضلاب جاگذاری کنیم، فرد دیگری که مصالح‌فروشی داشت زحمت تهیه ماسه را کشید و... 

اینگونه که از سخنان حجت الاسلام کریمی متوجه شدیم، مهم‌ترین عاملِ کمک ‌کننده به حل مسئله کانال فاضلاب «ارتباط مردمی امام محله با اهالی» بوده است؛ حجت الاسلام کریمی ارتباطش با اهالی محله صرفا محدود به مسجد نیست، وی معتقد است امام محله باید در مراسمات مردم شرکت کند، با کسبه در ارتباط باشد، از حال کارگران با خبر باشد و از طرفی با مسئولان شهرستان نیز نشست‌هایی در راستای حل مسائل محلات داشته باشد.

عامل دیگری که امام محله کرگه را در این زمینه می‌کند، استفاده صحیح از بستر فضای مجازی است، به اعتقاد وی با کمک گرفتن از ظرفیت رسانه می‌توان مسائل شهری را به مسئولین منتقل کرد و آنان را در معرض مطالبه عمومی مردم قرار داد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سینا IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    کلگه نه کرگه