شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مهاباد

حوزه/ جامعه روحانیت شهرستان مهاباد در واکنش به حرمت شکنی یک پارچه فروشی با صدور بیانیه ای تصریح کرد: این نوع رفتارها که موجب جریحه دار شدن قلب مردم مومن و با غیرت، و نیز منجر به اشاعه ی فساد اخلاقی و حرمت شکنی در جامعه می‌شود را محکوم نموده وانتظار داریم با برخورد جدی عوامل آن، درس عبرتی برای فرصت طلبان و حرمت شکنان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی جامعه روحانیت شهرستان مهاباد با صدور بیانیه ای هنجارشکنی اخیر در افتتاح یک واحدپارچه فروشی را محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

الحمدلله و الصلاه و السلام علی رسول الله و علی آله و صحبه و من والاه

رسولُ الله صلی الله علیه و آله وسلم میفرمایند: مَن رَأی مِنکُم مُنکَرا فَلْیُغَیِّرْهُ بِیَدِهِ، فإن لَم یَستَطِعْ فبِلِسانِهِ ، فإن لَم یَستَطِعْ فبِقَلبِهِ و ذلکَ أضعَفُ الإیمانِ .

 یعنی: (هرگاه فردی از شما با مورد ناشایستی برخورد نماید بایستی با دست خویش مانع از ادامه یافتن آن گردد و درصورتیکه (امکان بازداری توسط دست) برایش مقدور نباشد بایستی با زبانش و گفتارش مانع از ادامه یافتن آن شود و در صورتیکه (امکان بازداری با زبان) برایش فراهم نباشد بایستی با دلش (که از طریق ناپسند دانستن آن اقدام تحقق می یابد) نسبت به برخورد با آن اقدام بورزد) واین ضعیف ترین مرحله ایمان است. رواه مسلم

حدیث یاد شده به عنوان یکی از قوانین دین اسلام تلقی می گردد و بیانگر آن است که فراخوانی به سوی اقدامات شایسته و بازداری از اقدامات ناشایست (امر به معروف و نهی از منکر)، تکلیفی است که فرد مسلمان بر اساس توان خود بایستی نسبت به آن اهتمام و اقدام بورزد.

متاسفانه باخبر شدیم که هفته گذشته یک واحد پارچه فروشی در مهاباد اقدام به مراسم افتتاحیه  غیر اخلاقی و استفاده از تبلیغات نامتعارف و حضور بانوان بدون رعایت موازین شرعی و نیز پخش ویدیویی از آن افتتاحیه با حضور زنان بی حجاب و مدلینگ های نیمه برهنه در فضای مجازی نمود که هنوز هم در حال دست به دست شدن است.

که بحمدالله با ورود دادستان محترم شهرستان مهاباد ضمن پلمب این واحد پارچه فروشی، صاحب مغازه شناسایی و تحویل مقامات قضایی شد و سایر عوامل دخیل نیز شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند.

جامعه روحانیون شهرستان مهاباد ضمن تقدیر و تشکر فراوان از برخورد قاطعانه، و خداپسندانه ی دستگاه قضایی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر مهاباد، این نوع رفتارها را که موجب جریحه دار شدن قلب مردم مومن و با غیرت، و نیز منجر به اشاعه ی فساد اخلاقی و حرمت شکنی در جامعه میشود، محکوم نموده وانتظار داریم درخصوص چنین تخلفاتی جدا با افراد متخلف برخورد قانونی شود تا درس عبرتی برای فرصت طلبان و حرمت شکنان باشد و بار دیگر شاهد چنین صحنه هایی غیر اخلاقی و دور از شئونات اسلامی نباشیم.

لازم به ذکر است چند روز قبل در افتتاحیه پارچه فروشی ای در شهرستان مهاباد از مدلینک های نیمه برهنه استفاده و فیلم آن را هم در فضای مجازی منتشر کرده بودند که با ورود دادستانی این پارچه فروشی پلمپ شد.

حرمت شکنی در افتتاحیه یک مغازه موجب جریحه دار شدن قلوب مؤمنین شد

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    همیشه برای رفع فساد درمثل چنین موردی،باید از جبر استفاده شود.
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    درود بر روحانیون غیور مهاباد.
  • رضا IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    واقعا نمیدانم این چه سیاستی است که یک اتفاق کوچک را آنقدر بزرگ میکنند تا در عرصه بین المللی مطرح بشه و ملعبه به دست دشمنان بدهند که تا میتوانند سو استفاده کنند حالا چند تا زن حجاب نامناسب داشته اند برابر قانون با آنها برخورد شود ولی این کار جز ضربه زدن به اسلام نتیجه ای ندارد