پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هلال

حوزه / رئیس جمعیت هلال احمر کاشان گفت: در اجرای طرح ناظران سلامت سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی به ۱۸ هزار ۱۰۰ نفر از مردم این شهرستان خدمات آموزش، بهداشتی و سلامت ارائه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان دکتر سید منصور میرابوطالبی امروز در جمع خبرنگاران  اظهارداشت: در اجرای طرح ناظران سلامت سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی به ۱۸ هزار ۱۰۰ نفر از مردم این شهرستان خدمات آموزش، بهداشتی و سلامت ارائه شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کاشان  افزود: طرح ناظران سلامت پس از شیوع ویروس کرونا با همکاری سازمان جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی، سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی کاشان در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط کار برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به اجرا گذاشته است.

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح در پوشش گروه‌های حمایتی، مراقبتی و مشارکتی ۵ هزار و ۷۵ صنف در شهرستان کاشان به لحاظ رعایت موارد بهداشتی پایش شدند.

رییس جمعیت هلال احمر کاشان بیان کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۰۰ نفر از جوانان داوطلب این جمعیت با اجرای طرح آمران سلامت در قالب ۱۱ گروه سیار و ۳۰ گروه ثابت افزون بر غربالگری و توزیع بروشور، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به ۱۳ هزار نفر از شهروندان آموزش دادند.

به گفته معاون مدیر عامل هلال احمر استان اصفهان، داوطلبان جمعیت هلال احمر در این طرح مردم را به بهره‌گیری از وسایل بهداشتی مانند ماسک و دست‌کش و رعایت فاصله اجتماعی در مکان‌های پر رفت و آمد تشویق می‌کنند.

میر ابوطالبی، تصریح کرد: به دلیل  شیوع ویروس کرونا ، خصوصا انتقال سریع گونه‌های جدید این ویروس از جمله دلتا ویروس، طرحهای ناظران و آمران سلامت تاکنون نقش مهمی در آگاهی بخشی به مردم و کنترل بیماری کووید ۱۹ در این منطقه داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر کاشان، ضمن اشاره به اینکه داوطلبان جمیت هلال احمر با همکاری سایر سازمان ها برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در چهار نقطه از مبادی ورودی کاشان استقرار یافته بودند گفت: حدود ۱۱ هزار نفر از هموطنان نیز در سال های ۹۸ و ۹۹ در ورودی های شهر کاشان مورد غربالگری قرار گرفتند.

معاون مدیر عامل و رئیس جمعیت هلال احمر کاشان گفت: امداد رسانی به آسیب ‌دیدگان در جاده‌های منتهی به این شهرستان در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی، همچنین اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال نجاتگران داوطلب این جمعیت با انجام ۳۳ ماموریت، ۷۷ نفر از هموطنان آسیب‌ دیده را  امدادرسانی کردند.

وی، با اشاره به مصدوم شدن ۶۰ نفر در این حوادث افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان کاشان در این مدت ۱۰ مصدوم را برای درمان و بررسی بیشتر با آمبولانس به مراکز درمانی شهرستان انتقال دادند.

معاون مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان بیان کرد: نیروهای داوطلب این جمعیت در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای کاشان در ۷ فقره تصادف با تجهیزات فنی اقدام‌ به رهاسازی مصدومان از داخل خوردو کردند.

وی، از مردم خواست برای امداد رسانی جمعیت هلال احمر در حادثه‌ها و سانحه‌های طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

رئیس جمعیت هلال احمر کاشان با تاکید بر اینکه نجاتگران این سازمان از نیروهای جوان و مردمی هستند، افزود: همشهریان عزیز می‌توانند پس از سپری کردن دوره های عمومی و تخصصی امداد و نجات به عنوان نیروی داوطلب در این سازمان به کارگیری شوند.

میرابوطالبی، در پایان با اشاره به اینکه اصفهان در مواقع بحران به عنوان جایگزین تهران تعیین شده است، اضافه کرد: کاشان نزدیک‌ترین شهر استان اصفهان به تهران است که با وجود راه‌آهن، آزادراه و دارا بودن فرودگاه می‌تواند در مواقع بحران کمک کند.

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha