شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) برجسته‌ترین زوج عالم هستی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه جاسک گفت: یکی از ویژگی های مهم حضرت فاطمه (س) این بود که آن بزرگوار بهترین یار و یاور همسرش در اجرای فرامین الهی بود.

 خانم زینب روشنی، مدیر مدرسه علمیه جاسک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ضمن تبریک به مناسبت سالگرد ازدواج حضرت علی و فاطمه، به دو درس از ازدواج آن دو بزرگوار اشاره کرد و اظهارداشت: کسی که خواهان سعادت و پیروی راستین اسلام است باید تلاش کند تا مراحل اول ازدواج بر مبنای صحیحی صورت گیرد، و دوم آن‌که‌ ساده زیستی در تمام شئون زندگی و بخصوص ازدواجش وجود داشته باشد.

وی با اشاره رواج برخی رسم های نامشروع در بعضی از مراسم ازدواج امروزی تصریح کرد: امروز در بعضی از مراسم ازدواج نه تنها مطابق سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به عنوان یک الگو نیست، بلکه خیلی از رسم و رسوم غیر مشروع و نامعقول در آن رواج یافته و سادگی جای خود را به تجمل گرایی داده است.

مدیر مدرسه علمیه جاسک ادامه داد: شدت محبت حضرت امیر(علیه السلام) به حضرت فاطمه (سلام الله علیها ) به حدی بود که حتی در آخرین ساعت های عمر حضرت زهرا نیز مقام عرفان، نیکوکاری، تقوای ایشان را ستودند.

استاد حوزه در پایان با اشاره به سخن پیامبر به حضرت زهرا(س) مبنی بر اینکه «من تو را به ازدواج برجسته‌ترین مرد عالم درآوردم، اسرار شوهرت را فاش نکن؛ از او هرگز چیزی که در توانش نیست، نخواه و او را خجالت نده؛ باید زندگی همسرت مملو از شیرینی باشد، از راه که می‌رسد، خستگی او را در بیاور؛ همیشه در مقابلش تسلیم باش؛ آنچه او می‌خواهد، فراهم کن به گونه‌ای که احساس کند در خانه راحت‌تر از هر جای عالم است» تصریح کرد: اگر زنان و مردان جامعه امروز این توصیه های پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) را انجام دهند آمار آسیب ها و اختلافات تا حد زیادی کاهش می یابد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha