پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: بدحجابی با شعار دادن حل نمی شود با احترام به کرامت انسانی حل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، امروز در مراسم غیرت علوی و عفت فاطمی که به مناسبت هفته عفاف و حجاب در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به آیه ۲۶ سوره اعراف گفت: خداوند متعال بنیان‌گذار عفاف و حجاب است، همان خدایی که بنای کرامت انسانی را گذاشت.

وی یکی از مهمترین راه های تحقّق کرامت انسانی را عفاف و حجاب دانست و افزود: در حدیثی از امام باقر(ع) درباره آیه ۲۶ سوره اعراف آمده است که لباس تقوا همان عفاف است و عفت چیزی است که حتی اگر لباس هم نباشد، وجود دارد و در رفتار و کلام انسان ظهور پیدا می‌کند.

امام جمعه قزوین حجاب را تجلی بیرونی و عملی عفاف خواند و بیان کرد: ریشه حجاب در عفاف است و ریشه عفاف در کرامت انسانی و ریشه کرامت انسانی در تقواست و ریشه تقوا در عبادت است؛ چراکه خدای متعال در آیه ۲۱ سوره بقره فرمود با عبادت به تقوا می‌رسید.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: خاستگاه عبادت در عقیده است و کسی که عقیده ندارد عبد نیست، چنین فردی ممکن است تظاهر به عبادت کند اما روحش، روح عبودیت و بندگی نیست.

 وی تصریح کرد: برای عبادت باید بدانیم خداوند رحمان و رحیم است و مبدا عالم هستی است و اگر اینگونه شد انسان خود به خود عبد می‌شود و عبادتش جان پیدا می‌کند. او دیگر نماز نمی‌خواند تا باری از دوشش برداشته شود بلکه برای نماز خواندن لحظه شماری می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، توجه انسان به نیاز معنوی خودش را دارای اهمیت اساسی دانست و بیان کرد: اگر نیاز های روحانی خودمان را درک کنیم همانطور که در ماه رمضان برای افطار ساعت را می‌بینیم، برای فرا رسیدن نماز هم ساعت شماری می‌کنیم و نیاز معنوی به مراتب بالاتر از نیاز جسمانی است.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ممکن است کسی حجاب نداشته باشد ولی عفیف باشد، حال سوال اینجاست که چرا بد حجابی را تحمل می‌کند؟ چون‌که شرایط زندگیِ خانوادگی و فرهنگ عمومی و قومی باعث شده است که بدحجابی را تحمل کند. خیلی از خواهران گرامی ما که حجاب را رعایت نمی‌کنند انسان‌های عفیفی هستند. وقتی می‌بینیم این خانم با بدحجابی‌اش در راهپیمایی اربعین با هزار زحمت قدم برمی‌دارد و در مجالس دینی حضور جدی دارند و اشک می‌ریزند نشان می‌دهد که او کرامت دارد در نتیجه عفاف هم دارد.

امام جمعه قزوین راه حل مسئله بدحجابی را احترام گذاشتن به کرامت انسانی دانست و خاطرنشان کرد: راه حل مسئله بد حجابی تظاهرات و شعار دادن نیست بلکه می‌باید با عاطفه، مهربانی و محبت مسئله بد حجابی در جامعه را حل کرد و می‌باید نشان دهید شما که با حجاب هستید چقدر خوب زندگی می‌کنید و دارای فرزندان صالح هستید.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به واقعه کشف حجاب یادآور شد: رضا خان نهایت سرمایه‌گذاری و تلاش خود را برای کشف حجاب بانوان انجام داد اما به گزارش شهربانی آن زمان، درست است که بعضی از بانوان چادر را کنار گذاشته‌اند ولی پالتوهایی می‌پوشند که حجاب آنها را رعایت می‌کند.

 وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: در روایات اجر و پاداش عفاف کمتر از شهادت نیست و انسان عفیف می‌تواند فرشته ای از فرشتگان الهی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین درباره چگونگی از بین رفتن انقلاب فرانسه خاطرنشان کرد: استعمار با دو عنصر مبارزه با عفاف و حجاب و رواج مشروبات الکلی و امثال آن توانست فرانسه را به آن شرایط بدبختانه برگرداند و امروز هم دشمن در صدد است در کشورمان با مواد مخدر و تهاجم فرهنگی، بنیان‌های فرهنگی و کرامت انسانی مردم را ازبین ببرد

امام جمعه قزوین گفت: اگر قرار بود اسلام زنان را منزوی و خانه‌نشین کند اصلا حرفی از حجاب نمی‌زد؛ چراکه حجاب یعنی حضور میدانی و فعالیت اجتماعی، حجاب دعوت زنان به جامعه بوده و باید توجه کنیم که براساس مبانی قرآنی عفاف و حجاب تنها به بانوان اختصاص ندارد و مردان هم باید پوشش معقول و متناسب فرهنگ اسلامی داشته باشند.

بدحجابی نه با شعار! که با حفظ احترام و کرامت انسانی رفع می شود

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha