جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: خدمت به نیازمندان و محرومین ارزشمند و ماندگار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان، عصر امروز در دیدار مدیران بهزیستی استان قزوین که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، گفت: خدمت به نیازمندان و محرومین بسیار ارزشمند و ماندگار است و هر چه صاحبان دست‌هایی که از شما کمک می‌گیرند ارتباطشان با خدا بیشتر شود، معنای یدالله می‌یابد و ارزش و اثر معنوی خدمات شما افزایش پیدا می‌کند.

 وی تصریح کرد: همه آموزه‌های دینی، در دانایی و توانایی خلاصه می‌شود و در بعد اندیشه و فکر آموزه‌های دینی موجب دانایی و در بعد ارادی آموزه‌های دینی موجب توانایی می‌شوند که معنای تقوا نیز همین است و سرمایه عظیمی برای انسان محسوب می‌شود.

 امام جمعه قزوین با بیان اینکه معلول نباید خود را ناتوان بداند، خاطرنشان کرد: انسان دارای جسم و جان و یا فطرت و طبیعت است. خدای متعال بر روی فطرت انسان سرمایه‌گذاری کرده و کسانی که دارای معلولیتی هستند، هوشمندی ویژه‌ای دارند و این عنایت و لطف خدای متعال است و می‌باید به همه ابعاد توانمندی توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت فطرت در دین بیان کرد: قرآن وقتی انسان را مذمت کرده که انسان سراغ جسم‌گرایی رفته و وقتی انسان را تشویق می‌کند که انسان به فطرت خود بازگشته است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: ابتدا خودمان به عنوان فعالان و هسته اصلی بهزیستی، خدا و باورهای اعتقادی و ایمانی و اینکه همه ما خدایی داریم که صاحب عالم آفرینش است را در خودمان تقویت کنیم و این مهم در بین جامعه‌ای که به آنها خدمت می‌کنیم تبیین شود تا کارهایمان اثرگذاری ماندگاری پیداکند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: انسان‌ها باید به این باور برسند که هیچ‌گاه تنها نیستند و اگر همه او را رها کنند، خداوند همواره پشتیبان اوست و اگر ذکر و یاد خدا را به خوبی در جامعه جا بیندازیم هیچ گاه کسی احساس بی کسی نخواهد کرد و جا دارد که به این معنا بسیار بپردازیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه نماز، نماز جمعه و حج ذکر هستند، خاطرنشان کرد: مهمترین مرکز ذکر، قرآن است که انسان را زنده می‌کند. امام علی(ع) فرموده کسی که انس با قرآن دارد و فکر می‌کند که دیگران چیزی دارند که او ندارد، بزرگ را کوچک و کوچک را بزرگ شمرده است و این نگاه نشان دهنده جایگاه والای قرآن است.

خدمت به نیازمندان ارزشمند و ماندگار است

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha