سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ سلسله نشستهای تخصصی مدیران ستادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت:‌ یکی از ویژگی های منحصر به فرد مدیر حوزه های علمیه ارتباط خوب ایشان با افراد مختلف است؛ به نحوی که هر پیامی برای آیت الله اعرافی ارسال شود در کمتر از ۱۲ ساعت پاسخی در مورد آن داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در چهارمین نشست از سلسله نشست های تخصصی مدیران ستادی حوزه که با موضوع طرح ها و برنامه های تحولی در مراکز استانی برگزار شد، گفت: حوزوی کسی است که اولاً و بالذات آمده تا خود را تزکیه دهد و بسازد؛ بعد از کسب معارف الهی و عمل به آن ها همین عمل کردن باعث می شود مردم  جامعه نیز آن ها را بپذیرند.

وی افزود: سیره مستمره پیامبر اکرم(ص) این بوده که نماز جماعت را کوتاه به جا می آورده اند؛ این برای رعایت حال ضعفا بوده است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در جامعه زمان پیامبر که بویی از تمدن و فرهنگ صحیح نبرده بودند ایشان با خوش رفتار بودن توانستند تحول ایجاد کنند، مأموریت ماست که تزکیه معنوی شویم تا جامعه را تزکیه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تصریح کرد: باید مواظب باشیم مصداق آیه « قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُمْ بِالْأَخْسَرِینَ أَعْمَالًا. الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا » نباشیم و به اشتباه فکر نکنیم راه درست را رفته ایم و این درحالی باشد که در مسیر باطل حرکت کرده باشیم.

وی با اشاره به اینکه نقش قائم مقام بیشتر اجرایی است افزود: قائم مقام باید پیگیر مسائل واسپاری شده به استان ها باشد، برای پیگیری مسائل استان ها مدارس علمیه کشور را به ۶ بخش تقسیم کردیم و مدیر محترم حوزه های علمیه نیز موافقت نمودند؛ برای هرکدام از این ۶ منطقه یک مدیر و چند کارشناس تعیین شده است تا امور واسپاری شده را مورد پیگیری جدی قرار دهند.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای ما این است که مدیران مدارس علمیه مربی تربیتی باشند؛ با این نگاه می توانیم شاهد تحولات بسیار مفیدی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی ضمن تأکید بر لزوم تبعیت از سیره علمای حوزه افزود: می بایست با الگوگیری از سیره علمای بزرگ حوزه های علمیه در تربیت طلاب و امر تهذیب و تزکیه معنوی آنان تلاش جدی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی های منحصر به فرد مدیر حوزه های علمیه ارتباط خوب ایشان با افراد مختلف است؛ به نحوی که هر پیامی برای آیت الله اعرافی ارسال شود در کمتر از ۱۲ ساعت پاسخی در مورد آن داده خواهد شد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه عنوان داشت: مدیر مدرسه علمیه مانند پدر برای طلاب است؛ هرگز نباید مدیر فرزندانش را از جهت تربیتی رها کند و باید برای این امر وقت ویژه ای بگذارد.

وی در پایان افزود: تقویت کادر به معنای تربیت نیروی توانمند برای میدان عمل می باشد؛ برای این موضوع برنامه ریزی هایی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یک نفر IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 2
    حرف غلطی است
  • محمد نخعی DE ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 1
    سلام علیکم ضمن تشکر از مدیر محترم حوزه‌های علمیه، بنده این مطلب را تایید میکنم و دوام این منش نیکو را از خداوند متعال برای ایشان و دیگر عزیزان خواستارم.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 1
    کجا جواب میدن گفتیم مهدیه پر از صاب خانه و شاغل هست هیچ خبری نشد چند مورد دیگه هم از مشکلات طلاب رو گفتم ب ایشون اصلا پیگیر نشد البته هر بزرگواری هم که هیئت امنا جامعه المصطفی خبرگان رهبری عضو ستاد کرونا هیئت علمی ....... و مدیر هم باشه وقتی نداره دیگه
  • محمدرضا سلیمی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    واقعا ی فکری بکنید وقتی برنامه ندارید چرا طلبه میگیرید؟؟؟
  • ناشناس IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    با سلام
  • تاشناس IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    باسلام مدرسه سفیران هدایت در رفسنجان زیر نظر حاج اقا رمضانی اداره میشود وتنها مدرسه ای است که زیر نظر امام جمعه نمیباشد چرا؟!!!!
  • ناشناس IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    سلام البته در مورد حاج اقا ... در رفسنجان حرف وحدیث های زیادی هست که متاسفانه واقعیت دارد وعجیب تر اینکه هیچ برخوردی با ایشان نمیشود
  • علی IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 1
    اگر منظور ایشون، پیام بزرگان و صاحبان مناصبه که خب طبیعیه ولی اگر منظورشون انطور که از ظاهر عبارات برمیاد، همه افراده، که واقعا از شنیدن چنین تملق گویی هایی در حوزه باید ابراز تاسف کرد. فرد هزاری هم انسان شریف و خدومی باشه، وقتی متاصب متعددی رو قبول میکنه که هر کدومش، تمام وقت یک انسان فعال رو میگیره، طبیعیه که به هیچکدومش درست رسیدگی نمی کنه و خودش ناظری بیش نیست و فعالیت ها و تصمیمگیری ها رو معاونان و مشاوران انجام میدن. بنده برخی از مهمترین مسائل حوزه و کشور رو پیگیر شدم تا بلکه ایشون به اقتضای مناصبشون حرکتی کنن اما .... بهتره از ادامه مطلب سکوت کنم !
  • محمد IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    این که ۱۲ ساعته جواب بدن یه چیزه این که به نتیجه برسه مهمه.....