شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خواهران خوزستان

حوزه/ یک کارشناس مسائل خانواده، گفت: آگاهی به مهارت‌های همسرداری و رعایت نکات اخلاقی همچون محبت زوجین به یکدیگر موجب تداوم و استحکام بنیان خانواده می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، مراسم جشن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) هم‌زمان با آغاز ماه ذی‌الحجه، با همکاری مدرسه علمیه الزهرا(س)، مدرسه علمیه ام‌ابیها(س)، بسیج خواهران و کمیسیون بانوان شهرستان دزفول برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز و سپس آقای سعد، کارشناس مسائل خانواده و استاد حوزه و دانشگاه، ضمن تبریک این روز خجسته، به بیان مهارت‌های همسرداری پرداخت و گفت: رعایت نکات اخلاقی موجب تداوم و استحکام بنیان خانواده می‌گردد.

وی خطاب به آقایان حاضر در مراسم، اظهارداشت: باید در زندگی زناشویی به سه اصل مهم، یعنی «نیازمندی خانم‌ها»، « احترام و تکریم همسر» و «احترام به خانواده همسر» توجه و اهمیت ورزید.

این کارشناس مسائل خانواده، گفت: در روایات اسلامی آمده که پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرماید: «این سخن مرد به زن که دوستت دارم هیچ‌گاه از قلب زن بیرون نمی‌رود» گویای اهمیت مسئله محبت می‌باشد.

سعد، در ادامه بانوان جوان را مورد خطاب قرارداد و گفت: شما بانوان جوان نیز باید به یک سری نکات مهم و اساسی نظیر «اظهار محبت زبانی به همسر»، «کدبانوی خوب بودن» و «حفظ اقتدار مرد» در زندگی توجه نمایید.

وی با بیان اینکه مردان دوست دارد که همسرش به او به دید یک قهرمان بنگرد، گفت: سرزنش مرد، مقایسه کردن او با دیگران، امر و نهی او سبب شکستن اقتدار مرد می‌شود.

این کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: اگر زوجین به رعایت این نکات بپردازند زندگی سالم، توأم با موفقیت و شاد خواهند داشت.

وی در پایان به معرفی کتبی همچون «کتاب نیمه پنهان ماه»، «سِر دلبران»، «مجموعه گلبرگ زندگی»، «کتاب ویژه حل اختلاف با عنوان از نو با تو» پرداخت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha