جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گفت‌وگوی دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان سمنان با «حوزه»

حوزه/ دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان سمنان با بیان اینکه سرمایه گذاری نظام سلطه، در واقع برای بحث ترویج فرهنگ و اخلاق مادی، مخصوصا از طریق رسانه های جمعی یک سرمایه گذاری استراتژیک محسوب می‌شود، گفت: مادامی که در موضوع حجاب، سیاه نمایی کنیم، خواسته یا ناخواسته در دام نقشه دشمن می‌افتیم.

حجت الاسلام محسن انصاری نیا، دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان سمنان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، به بررسی مسأله حجاب و عفاف پرداخت و اظهارداشت: عفاف و حجاب یکی از ضروریات دین اسلام است ولی اگر بخواهیم با نگاه دیگر به این مسئله بپردازیم، می توان گفت که یکی از شاخصه های اجتماعی پیشرفت فرهنگ و تمدن اسلام است.

وی با بیان اینکه حجاب بانوان یکی از مهم ترین شاخصه ها در اسلامی شدن جامعه است، افزود: یکی از موضوعات مهم جنگ نرم که نظام سلطه ورود پیدا کرده و درباره آن برنامه ریزی می‌کند، مقوله عفاف و حجاب است.

دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان سمنان، با بیان اینکه سرمایه گذاری نظام سلطه، در واقع برای بحث ترویج فرهنگ و اخلاق مادی، مخصوصا از طریق رسانه های جمعی یک سرمایه گذاری استراتژیک محسوب می‌شود، گفت: مادامی که در موضوع حجاب، سیاه نمایی کنیم، خواسته یا ناخواسته در دام نقشه دشمن می‌افتیم.

وی گفت: در مقوله منکرات در جامعه، باید توجه داشته باشیم که یک ارتکاب به منکر داریم و یک اشاعه منکر و یک اقامه منکر داریم؛ ارتکاب به منکر ممکن است که فرد بد پوششی، بد حجابی و خدایی نکرده کشف حجاب کند! این می‌شود ارتکاب به منکر و زمانی بالاتر از این است و اقدام می‌کنند که به اینکه بیایند و فرهنگ بد پوششی و بد حجابی و کشف حجاب را اشاعه دهند.

وی افزود: این اشاعه در واقع یک گام بالاتر از خود ارتکاب به منکر است و مرحله سومی که نظام سلطه به دنبال آن است و اهداف جمهوری اسلامی را دنبال می‌کند، اقامه منکرات است.

حجت الاسلام انصاری نیا با طرح این سؤال که «در اقامه منکرات چه اتفاقی می‌افتد؟»، تصریح کرد: در واقع آن فعل منکر، تبدیل به یک ارزش شده و جای خودش رو به معروف می‌دهد و معروفات در جامعه مثل عفیف و باحجاب بودن، جای خود را به منکرات می‌دهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در اقامه منکرات، شاهد این هستیم که منکرات رنگ ارزشی به خود گرفته و ارزشمند شده اند، افزود: غرب با فرهنگ بی حجابی و بد حجابی به دنبال این است که خاکریزی که با حجاب ایجاد شده را از بین ببرد که خوشبختانه، در جامعه کنونی، همان حجاب مختصر مثل شال و روسری، این خاکریز را حفظ کرده و اگر دشمنان بتوانند از این خاکریز عبور کنند، مسلما شاهد این خواهیم بود که فرهنگ مادی غرب منکرات را در جامعه جاری کرده است.

دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان سمنان، فرهنگ غرب را همچون پازلی معرفی کرد و گفت: افرادی با تکمیل این ،پازل ناخواسته در دام دشمن افتاده و در خاکریز دشمن مشغول به فعالیت می شوند.

وی با اشاره به تفاوت حرف تا عمل در برخی از مسئولین کشور خاطرنشان کرد: وقتی مسئولینی هستند که منکرات را رعایت نمی‌کنند و در خانواده های آن ها رواج دارد مردم وقتی این تناقض‌ ها را می بینند دچار تردید می شوند که این خود در رواج منکرات تاثیر بسیار زیادی را دارد.

حجت الاسلام انصاری نیا در خصوص نگاه ابزاری غرب به زنان عنوان کرد: نگاه غرب به عفاف وحجاب در زنان یک نگاه ابزاری است که بتواند دستگاه های سرمایه گذاری خود را از این طریق افزایش دهد و از جنسیت زن ها سوء استفاده میکند.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر با اشاره به استفاده صحیح از رسانه در مقابل دشمنی ها بیان کرد: یکی از اقداماتی که ما نیاز است در خصوص تهاجم های غرب در برابر منکرات به درستی انجام دهیم سازماندهی مناسب رسانه های داخلی در برابر تهاجم های دشمنان است.

وی با اشاره به این موضوع که در غرب هیچ وجه ای به کرامت انسانی بانوان نمی‌شود و فقط برای استفاده ابزاری به آنها نگاه می‌کنند تصریح کرد: رسانه به عنوان یک اهرم موثر در فرهنگ سازی و الگو سازی است؛ برای اینکه با تفکر غرب مقابله کنیم باید به تفکر و فرهنگ غرب به عنوان یک فرهنگ و تفکر ضد بشری نگاه شود و معرفی شود و تا وقتی که فرهنگ و تفکر غرب به عنوان یک نگاه ایجابی و یک نگاه ارزشی باشد و به آن توجه شود مبارزه با این تفکر و نگاه سخت می‌شود.

حجت الاسلام انصاری نیا با عنوان کردن کارکرد های اجتماعی حجاب و عفاف گفت: یکی از کارکردهای اجتماعی حجاب و عفاف حفظ نیروی کار است که در جامعه باعث می‌شود که کارآمدی بانوان و آقایون در محیط کار حفظ می‌شود و بالا برود.

وی با اشاره به امنیت که دومین بحث از کارکردهای اجتماعی حجاب و عفاف است گفت: هم امنیت روانی و هم امنیت از این جهت که تعرضات با حفظ حجاب و عفاف در این قضیه کمتر می‌شود.

دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان سمنان پاکی نسل را از معضلات جامعه دانست و تصریح کرد: سلامت و پاکی نسل یکی از معضلات در جامعه شده است وقتی حجاب رعایت شود مقدمه برای پاکی نسل می‌شود؛ یکی دیگر از کارکردها تحکیم خانواده است یکی از عللی که می‌تواند خیلی تاثیر در طلاق ها داشته باشد چه عاطفی چه ظاهری بحث عدم مراعات حجاب و عفاف است.

وی حفظ ارزش ها را یکی دیگر از کارکردهای اجتماعی حجاب دانست و گفت: یکی دیگر از کارکردهای اجتماعی حجاب و عفاف حفظ ارزش های الهی و انسانی است هر کسی که حجاب دارد الزاما عفیف نیست ولی انسان عفیف قطعا حجاب کامل دارد؛ یکی دیگر از کارکردها احترام به حقوق و  آزادی های اطرافیان در جامعه است شما با بی حجابی حقی از افراد در جامعه ضایع می‌کنید و بی حجابی هم برای مرد و هم بانوان باعث کم شدن آزادی معنوی می‌شود.

حجت الاسلام انصاری نیا با اشاره به معنی حجاب و اینکه حجاب آیا فقط برای بانوان است یا شامل آقایان هم می‌شود افزود: حجاب هم برای مرد و هم زن است عفت و پاکدامنی برای هر دو است ولی دامنه حجاب برای زن مقداری متفاوت است که حجاب آنها بیشتر است؛ عفاف و حجاب هم در گفتار و هم پوشش و هم در رفتار است، کسی که رفتارش شاعبات ایجاد می‌کند این هم نیاز به حجاب دارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha