شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حمیدیه

حوزه/ حجت‌الاسلام لفته‌پور، با بیان اینکه فاجعه بزرگی در حال رخ دادن است، گفت: علاوه بر اینکه سازمان آب و برق، آب را به روی کشاورزان بسته، هم‌اکنون ١٥ روز است که برخی روستاها حتی آب شرب ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سعید لفته‌پور، امام جمعه حمیدیه، در جمع خبرنگاران، با تأکید بر سوء مدیریت منابع آبی در استان و شهرستان حمیدیه، اظهار کرد:  برخی از روستاها در بحث آب شرب انسان و دام و آب مورد نیاز برای کشت تابستانه با مشکل مواجه هستند، روزی نیست که اهالی روستاهای حمیدیه از بی‌آبی با ما تماس نگیرند.

وی با بیان اینکه اکثر روستاهای مسیر جهاد، به دلیل نبود پمپاژ آب و اُفت فشار، بیش از ١٥ روز است که فاقد آب شرب هستند، گفت: علاوه بر اینکه سازمان آب و برق، آب را به روی کشاورزان بسته، هم‌اکنون ١٥ روز است که برخی روستاها حتی آب شرب ندارند.

فاجعه بزرگی حال رخ دادن است || ١٥ روز است که برخی روستاها آب شرب ندارند

وی عنوان کرد: بحران بی‌آبی سبب شد صد در صد به کشت‌های فوری همچون سبزی‌کاری که نیاز به آب داشتند، خسارت وارد شود و مسئولان سازمان آب و برق دقیقاً پس از برداشت گوجه، آب را به روی کشاورزان بستند.

حجت‌الاسلام لفته‌پور، با اشاره به مصوبه تأمین حق‌آبه کشاورزی ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار برای کشت‌های کم‌مصرف همچون «لوبیا»، «ماش»، «کنجد»، «ذرت» و... در روستاهای بخش گمبوعه، بیان کرد: با وجود کم‌مصرف بودن این محصولات اما سازمان آب و برق حق‌آبه یک هکتار از این زمین‌ها را هم تأمین نکرد.

فاجعه بزرگی حال رخ دادن است || ١٥ روز است که برخی روستاها آب شرب ندارند

وی با انتقاد از وضعیت احشام سبک و سنگین در شهرستان، عنوان کرد: قبلاً آب شرب مورد نیاز دام‌ها از رودخانه کرخه و کانال سلمان تأمین می‌شد، اگرچه اکنون مقداری آب در کانال سلمان رهاسازی شده، اما آب را در رودخانه کرخه کاملاً قطع کرده‌اند.

حجت‌الاسلام لفته‌پور افزود: زمانی که آب از رودخانه قطع شود، آب موجود گل‌آلود و پُر از لَجن شده و احشام از آن استفاده نمی‌کنند.

فاجعه بزرگی حال رخ دادن است || ١٥ روز است که برخی روستاها آب شرب ندارند

وی با بیان اینکه از طرف سازمان جهاد کشاورزی و آبفا دو تانکر آب برای مصرف دام‌ها به ما دادند، عنوان کرد: فاجعه بزرگی در بخش گمبوعه در حال رخ دادن است؛ چراکه تلفات دام و بیماری آن‌ها به‌تدریج در حال افزایش است.

امام جمعه حمیدیه، گفت: چنانچه دام به آب دسترسی پیدا نکند مجبور است از آب کثیف تغذیه کند که مضرات این آب پس از دو ماه  خودش را به‌صورت بیماری در دام نشان می‌دهد که یا دام را تلف می‌کند و یا کیفیت گوشت دام از دست می‌رود.

فاجعه بزرگی حال رخ دادن است || ١٥ روز است که برخی روستاها آب شرب ندارند

وی بیان کرد: گاومیش‌ها با توجه به طبیعتشان باید روزانه چند مرتبه وارد آب شوند تا حرارت بدن آن‌ها کاهش پیدا کند و اگر دمای بدن گاومیش به حد نرمال نرسد، سقط جنین می‌کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 0
    حماقت است بخاطر کم آبی و آلودگی محیط زیست و وضعیت وخیم اقتصادی و اشتغال و ... رشد جمعیت کم شود. این حماقت نیست به نظر شما؟
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 0
    جای تأسف دارد برای مملکتی که مردمان روستایش 15 روز آب خوردن نداشته باشند، اما آقازاده ها در ویلاهای لاکچری در استخر با ویوی ابد، خوشگذرانی کنند
  • فاطی IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    گنده منطقه و جهان اب و برق ندارد واکسن ندارد کرونا دارد اقتصادش داره میپوکه خدا ب دادمون برسه
  • علي اصغر كريمي IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    سلام در استان فارس منابع آب و خاك استان خصوصا دشت حاصلخيز شيراز به بهانه فضاي سبز به هدر مي رود. بهترين منابع آب استان از رودخانه كر و سد درودزن به شيراز سرازير مي شود . در شيراز به بهانه فضاي سبز منابع آب و خاك و نيروي انساني صرف كاشت علف هرز - چمن كاري و كاشت درختان بي ثمر مي شود. در حاليكه كشاورزان استان بدليل خشكسالي و گرسنگي راهي شيراز شده و مشغول آب دادن علف هرز چمن شده اند . 40 سال است كه آب سد دروزن بجاي مصرف كشاورزي به شيراز سرازير مي شود. دشت حاصلخيز شيراز كه بهترين ميوه ها و زراعت را داشت به همت شهرداري شيراز به علف زار تبديل شده است. قطار شهري و فاضلاب شهري با همكاري هم 30 متر عمق درياچه آب زير زميني در اين دشت را به نابودي كشاندند. صندوق بين المللي پول و بانك جهاني طرح هاي خيانت بار را به كشور ما تحميل كرده است. در سالهايي كه به رونق توليد و جهش توليد ........... موسوم است شهرداري و مسئولين شيراز همگام با دشمن فشار حداكثري را به مردم وارد كرده اند. باغ هاي ميوه و درختان ثمري توسط خيانت كاران در شهر شيراز به علف زار و كاشت درختان بي ثمر تبديل مي شود. هدف آمريكا توسط مسئولين خائن در داخل كشور اجرا مي شود. اداره كشاورزي كه نام جهاد را يدك مي كشد هيچ واكنشي به اين فاجعه بزرگ آبي و خاكي نشان نمي دهد. مديران مسئول آب و خاك استان سكوت مرگباري پيش گرفته اند. اميد است جوانان مومن و حزب اللهي و انقلابي جلو اين خيانت بزرگ را بگيرند ان شاءالله
  • الهام IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    خدا ریشه ظلم و ظالم را نابود کند