جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر: رونمایی از کتاب خلاصه البیان

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: یکی از ویژگی های این کتاب تفسیر جامع بودن آن است؛ در این کتاب اقوال دیگر مفسران نیز آمده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی در آیین رونمایی از کتاب «خلاصة البیان فی تفسیر القرآن» نوشته آیت الله سید هاشم میردامادی نجف آبادی که به تقریظ مقام معظم رهبری مزین می باشد گفت: آیت الله میردامادی شخصیت جامعی بوده که سلوک عرفانی داشته اند.

 وی افزود: ایشان سبقه و قوت خوبی در زمینه علم آموزی بوده اند؛ ایشان نزد مرحوم میرزای نائینی، آخوند خراسانی و شیخ کمپانی تلمّذ داشته اند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: آیت الله سیدهاشم میردامادی فردی خوش استعداد و باهوش بوده اند و این در سیره علمی و در زندگی ایشان محسوس است.

وی سلوک آیت الله میردامادی را الگوی رفتاری درخشانی از نگاه مقام معظم رهبری دانست و گفت: مقام معظم رهبری خانواده ما را به افتخار بر داشتن چنین پدری توصیه مؤکد نموده اند.

حجت الاسلام میردامادی تصریح کرد: انسان وقتی که دقت می نماید متوجه می شود زمانی که شخصیتی به جایگاه عالی معنوی و الهی می رسد حتماً دارای استاد وارسته ای بوده و ما این موضوع را در وجود آیت الله میردامادی می بینیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بیان داشت: یکی از ویژگی های این کتاب که چاپ نهایی آن تا ۵ سال به طول انجامید اجتهادی بودن در کنار حکایت گری روایات است.

وی گفت: این تفسیر ترتیبی و از نوع متن و شرح می باشد؛ این کتاب از تفسیر شریف مجمع البیان اقتباس شده است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی های این کتاب تفسیر جامع بودن آن است؛ در این کتاب اقوال دیگر مفسران نیز آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha