جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمدحسن زمانی

حوزه/ در دوران معاصر میان مسلمانان سه نگاه مختلف نسبت به غرب وجود دارد؛ عده ای دچار غرب زدگی هستند و خود را دلباخته ی غرب می دانند، نگاه دوم دشمن پنداری محض نسبت به غرب دارد و سومین نگاه، نگاهی میانه به غرب می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه در نشست «شرق شناسی و اسلام شناسی غربیان» از سلسله نشست های گفتمان علمی انقلاب اسلامی که در مسجد خاتم)(ص) شهرک پردیسان برگزار شد بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی طی تحقیقات صورت گرفته از لانه جاسوسی معلوم شد که در حدود ۵۰۰۰۰ مستشار آمریکایی که در وزارت خانه های مختلف و دستگاه های امنیتی کشور ما حضور داشتند از دولت شاهنشاهی ایران حقوق  دریافت می کردند.

وی اظهار کرد: کارکنان سفارت آمریکا طی سال ها فعالیت خود در ایران، دست به جاسوسی های گسترده ای زدند و اطلاعات مهم کشور در زمینه های مختلف را به یغما بردند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی افزود: ضمن اشاره به نفوذ آمریکا در مسائل سایر کشور ها بیان کرد: در کشور افغانستان نیز طی سال ها در حدود ۲۰۰۰۰ کارمند آمریکایی حضور داشته که در دستگاه های مختلف مشغول به فعالیت بودند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ مرکز شرق شناسی و اسلام شناسی در آمریکا مشغول به فعالیت می باشند.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه گفت: با اشاره به نشر ۶۵۰۰۰ کتاب با موضوع شرق شناسی از سوی جهان غرب اظهار داشت: در شناسایی حوزه علمیه قم کتاب ها و تحقیقات بسیاری توسط جوامع غرب نگارش و منتشر شده.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان این که نبرد بزرگی بین جهان اسلام و غرب در زمینه تولید علم برپاست،ادامه داد: در حال حاضر از ۹۰ کشور مختلف دنیا شاهد حضور طلاب فراوانی در پای مکتب اهل بیت علهیم السلام هستیم.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه بیان کرد: از کشور آمریکا گرفته تا روسیه، چین و هند و دیگرکشورهای سراسر دنیا در حوزه های علمیه مشغول به تلمّذ می باشند.

وی اضافه کرد:طلبه های غیر ایرانی در ده های اخیر در کشورهای متخلف دنیا اقدام به راه اندازی حوزه علمیه کرده اند تا زمینه های ظهور حضرت بقیة الله را فراهم سازند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره مستشرقین غربی بیان داشت: شهید دکتر ادواردو آنیلی یک شرق شناس بزرگ بود وی فرزند مالک کارخانه خودروسازی  فیات و چندین کارخانه دیگر بود؛ ایشان با مطالعه کتاب قرآن به دین اسلام روی آورده و مسلمان از دنیا رفتند.

وی تصریح کرد: در دوران معاصر میان مسلمانان سه نگاه مختلف نسبت به غرب وجود دارد؛ عده ای دچار غرب زدگی هستند و خود را دلباخته ی غرب می دانند، نگاه دوم دشمن پنداری محض نسبت به غرب دارد و سومین نگاه، نگاهی میانه به غرب می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha