پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سلیمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: اگر حج کانون وحدت، نماد و جلوه اتحاد امت اسلامی و وقوف یکنواخت در مشعر، عرفات، منا و قربانی می باشد به برکت امام باقر(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی، در خطبه های این هفته کاشان که با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت محدود در مصلی بقیة الله الاعظم (عج) این شهر برگزارشد، با تسلیت ایام شهادت امام باقر(ع)،حج را مدیون آن حضرت دانست و اظهار کرد: تمام حرکات، مواقف و هر آنچه در حج هست به برکت بیان امام باقر(ع)می باشد.

وی، افزود: اگر حج کانون وحدت، نماد و جلوه اتحاد امت اسلامی و وقوف یکنواخت در مشعر، عرفات، منا و قربانی می باشد به برکت امام باقر(ع) است.

عضو خبرگان رهبری، به نقش اجتماعی حضرت باقر العلوم(ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت برای عدم وابستگی به روم اولین سکه اسلامی را تولیدکرد.

وی، با اشاره به نصب صلیب در بیرق های بعضی از هیات مذهبی. گفت: الحمدلله به دلیل فرهنگ غنی دینی که شهرستان کاشان دارد از این ضایعه مبرا می باشد.

 امام جمعه کاشان، شیعه را ملاک و معیار ارزشمند برای زندگی بشریت دانست و گفت: ایجاد گفتمان اسلامی ناب محمدی در مقابل اسلام امریکایی، ابتکار کنفرانس وحدت اسلامی، تقویت و گسترش رویکردهای تقریبی، ابتکار نام گذاری هفته وحدت، ابتکار مراسم برائت از مشرکین در حج، دفاع تمام عیار از آرمان فلسطین و قدس شریف، مقابله با جریان های مسلح  تکفیری، نفی رسمی تشییع انگلیسی و وهابیت امریکایی در تعادل تفکر شیعی آثار ارزشمند امامین انقلاب می باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، شیعه را به برکت تبعیت از امامان معصوم(ع) دانست و افزود: به خاطر همین شیعه در جهان اسلام ملایم و معتدل ترین جریانات امت اسلامی است.

وی، افزود: کسانی که روح تکفیری و افراطی گری، پرخاشگری، گستاخی و بی ادبی و به‌کارگیری الفاظ رکیک، زشت، پست و بی ادبانه دارند و به دیگران واژه مشرک به کار می برند شیعه نیستند.

آیت الله سلیمانی، به نقش امام در پیروزی انقلاب اسلامی و به وجود آوردن استقلال و عدالت اجتماعی در کشورمان اشاره کرد و گفت: امام تمام این دستاوردها را با عزم و اراده مردم و تکیه برخدا به‌دست آورد.

وی، به ناکام ماندن تمام توطئه‌های دشمنان در به انزوا کشیدن کشورمان در عرصه بین المللی اشاره کرد و افزود: استکبار جهانی با بکارگیری عوامل داخلی و خارجی در ایجاد آشوب و ترور و ایجاد ناامنی سعی کرد انقلاب اسلامی را در افکار عمومی ناکار آمد جلوه دهد ولی به دلیل نقش رهبری و حضور مردم تمام این توطئه ها تاکنون خنثی شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha