پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
چرام

حوزه/ امام جمعه موقت چرام گفت: به کسانی که هنوز خوش خیال و خوش باورانه و با وادادگی و انفعال دل به وعده های آمریکا و اروپا خوش کرده اند گویا خواب غفلت آنان هرگز بیداری ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام فرهمند، امام جمعه موقت چرام، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر چرام با اشاره به سیرک رسانه‌ای منافقین با بازیگری مقامات غربی و نگاهی به استانداردهای دوگانه غرب، گفت: نشست مجازی سازمان تروریستی منافقین در روزهای اخیر و با شرکت سیاستمداران ضد ایرانی از آمریکا و اروپا برگزار شد و مک کارتی رهبر حزب جمهوریخواه مجلس آمریکا و دیگر سناتورهای جمهوری خواه و نخست وزیر سابق کانادا و بیش از ۲۰ نفر دیگر حضور داشتند.

امام جمعه موقت چرام افزود: این نشست بیانگر این موضوع است که آمریکا و خصوصاً اروپا نه تنها حامیان تروریسم هستند، بلکه خاستگاه و منشاء انواع تروریسم پیدا و پنهان و دولتی و گروهی بوده و اساساً گیاه تلخ و شوم ترور در مزرعه شور تمدن غرب اروپا روییده و این گونه اقدامات نشان می‌دهد که غربی‌ها اساساً قابل اعتماد نیستند؛ اینها در حالی که در نشست وین برای جلب اعتماد ایران تقلا می کنند اما در عرصه دیگر از دشمنان جانی مردم ایران حمایت می کنند.

وی ادامه داد: این نشست و مانند آن تلنگر دوباره و هشدار مجدد است به کسانی که هنوز خوش خیال و خوش باورانه و با وادادگی و انفعال دل به وعده های آمریکا و اروپا خوش کرده اند؛ گویا خواب غفلت آنان هرگز بیداری ندارد و بدانند که کوچه اعتماد به آمریکا و اروپا بن بست است و چیزی از آن عاید جمهوری اسلامی نخواهد شد.

وی به راهبرد سیاه کاخ‌سفید برای آینده عراق اشاره کرد و گفت: از زمان ورود آمریکا به کشور عراق در سال ۲۰۰۳ و به بهانه واهی همواره این کشور گرفتار تلاطم‌های سیاسی اجتماعی بوده و تلخی‌های فراوانی را برای کشور عراق در پی داشته است از جمله تلاش‌ها برای تجزیه این کشور بر اساس مبانی طایفه‌ای و نژادی به عنوان راهبردی که در سال ۲۰۰۶ توسط جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا در جریان مقاله‌ای در آمریکا مطرح شد.

فرهمند اضافه کرد: کاخ سفید در حال کنونی با نیروی مردمی حشد الشعبی به عنوان مانعی راهبردی در برابر اهداف روبرو شده است تا آنجا که آن را سدی بر سر راه تداوم حضور خود در عراق و دست‌اندازی بر منافع استراتژیک این کشور می بیند؛ از این رو شاهد این که برای حذف این نیروی قدرتمند از افق سیاسی عراق تلاش‌های مضاعفی را آغاز کرده است و این تلاش ها در عرصه به صورت جدی دنبال می شود.

امام جمعه موقت چرام گفت: در عرصه میدانی حملات آمریکا به پایگاه های حشدالشعبی موضوع تازه‌ای نیست از ابتدای شکل‌گیری حرکت مردمی در عراق حتی در اوج درگیری این نیرو با داعش در عراق همواره رخ داده است تا جایی که فرمانده بزرگ حشدالشعبی یعنی شهید ابو مهدی المهندس و حامی راهبردی مقاومت ضد آمریکایی در عراق یعنی حاج قاسم عزیز را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به تحرکات دشمنان در فضای مجازی افزود: در این حوزه طی چند ماه گذشته فقط در یک مورد فیس بوک به حذف تمام حساب ها و پست‌های حشدالشعبی و همچنین تمام پست‌هایی که در حمایت از این نهاد بارگذاری شده بود اقدام کرد و در مقابل تمام توان و ظرفیت خود را برای حمایت از داعش به کار گرفت.
 
وی با تحلیل وضعیت کنونی افغانستان عنوان کرد: آنچه امروز آمریکایی‌ها در افغانستان مجبور به آن شده اند نه خروج خودخواسته بلکه اخراج ناخواسته است، ره آورد مقاومت مردم افغان در برابر اشغالگران آمریکایی و غربی در پوشش ناتو است. اخراج بزدلانه و شبانه نیروهای آمریکایی و غربی از افغانستان بار دیگر کارآمدی گزینه مقاومت در برابر اشغالگران در منطقه را ثابت کرد.

وی ادامه داد: فرار آمریکا از افغانستان که به شکل ناگهانی رخ داد سناریویی برای درهم ریختن انسجام داخلی افغانستان بود، بازیگران داخلی افغانستان داعش است که خطر جدی برای ایران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha