جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای نگهبان

حوزه/ استاد دانشگاه تهران با بیان این که وظایف شورای نگهبان بسیار مهم و تعیین کننده است، گفت: شورای نگهبان نماد مردم‌سالاری و دفاع از حقوق عمومی و حاکمیت قانون است و تاختن بر او به معنی تاختن بر ارزش‌های مردم‌سالاری است.

شاهین صادقی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به ۲۶ تیرماه و سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان یکی از نهادهای انقلابی است که از سال های اول انقلاب کار خود را شروع کرد و تاکنون توانسته به خوبی به وظایف خود عمل کند.

وی به جایگاه این شورا در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: شورای نگهبان مأموریت نگهبانی و پاسداری از قانون اساسی را دارد و در واقع حراست و نگهبانی از منافع عمومی کشور را عهده‌دار است چراکه منافع عمومی در گرو رعایت حرمت قانون است.

صادقی نسب تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها در بیانات و فرمایشات خودشان بر اهمیت این شورا و نقشی که دارد تاکید کرده اند.

وی وظایف شورای نگهبان را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: بر اساس قانون اساسی این  شورا نظارت بر قانون‌گذاری، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات را برعهده دارد و این تکلیف قانونی است که برعهده‌ای این نهاد گذاشته شده است.

کارشناس مسائل سیاسی عملکرد شورای نگهبان را درخشان عنوان کرد و بیان داشت: این نهاد همواره در طی دهه‌های اخیر عملکردی قانون‌مدارانه، بی‌طرفانه و اخلاق‌مدارانه عمل کرده و ویژگی‌های یک نهاد ممتاز را به دست آورده است.

وی حملات علیه این شورا را ناجوانمردانه دانست و تاکید کرد: افرادی که به شورای نگهبان حمله می‌کنند و یا آن را آماج تهمت‌ها قرار می‌دهند دشمنان مردم‌سالاری و حاکمیت قانون هستند.

استاد دانشگاه تهران خاطر نشان کرد:  شورای نگهبان نماد مردم‌سالاری و دفاع از حقوق عمومی و حاکمیت قانون است و تاختن بر او به معنی تاختن بر ارزش‌های مردم‌سالاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha