چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دکتر نوبخت در رشت

حوزه/معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به‌همراه استاندار گیلان از پروژه زینبیه رشت بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در گیلان، دکتر محمدباقر نوبخت در جریان سفر به گیلان با مدیر حوزه علمیه خواهران استان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دکتر نوبخت پس از بازدید از پروژه نیمه‌کاره مدرسه علمیه خواهران زینبیه رشت، با شنیدن نظرات مطرح شده و ابراز خرسندی از حضور در جمع مسئولین حوزه علمیه خواهران استان و همچنین تأکید بر هماهنگی برای دیدارهای بعدی و قول همکاری با حوزه علمیه خواهران در روزهای پایانی دولت دوازدهم، نسبت به تخصیص کمک ویژه به حوزه علمیه استان قول مساعدت داد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان نیز در این دیدار با خیرمقدم به دکتر نوبخت و هیئت همراه بیان داشت: سه ویژگی مهم شیخ انصاری تقوا، علم و سیاست‌ورزی بود که در پایان عمر تقوای خویش را با خود بردند، سیاست خود را به میرزای شیرازی و علم خود را به میرزاحبیب‌الله رشتی واگذار کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیبی با یادآوری علما و فضلای استان گیلان ابراز کرد: میرزاکوچک‌خان جنگلی، آیت‌الله بهجت، پرفسورسمیعی و فرماندهان جنگ و شهدای گیلانی شهید خوش‌سیرت و اخیراً شهید خوش‌بین از دیگر افتخارات دیار نخبگان در حوزه‌های علم، تقوا و سیاست هستند.

وی در ادامه با اشاره به این که حوزه علمیه خواهران با پرورش بیش از هزار طلبه در استان و کسب رتبه شش کشوری در بحث پذیرش و رتبه هفت کشوری در برگزاری شورای پژوهشی اظهار داشت: با توجه نیاز جامعه و رغبت بسیار زیاد متقاضیان برای تحصیل در رشته‌های مشاوره در سطح سه، به دلیل محدودیت‌های مالی و سخت‌افزاری موفق به تأسیس این رشته نشده‌ایم و همچنین با این‌که سال ها از تأسیس مدارس علمیه در استان می‌گذرد، به دلایل مشکلات مطرح شده وبه وجود پتانسیل علمی موجود راه‌اندازی پژوهشکده نیز ممکن نشده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان با اشاره به این‌که مأموریت ایشان در استان پرداختن به امور تربیتی طلاب و پیشرفت علمی و پژوهشی مدارس بوده افزود: متأسفانه درصد زیادی از نیرو و توان مجموعه مدیریت استان معطوف به ساخت و ساز مدرسه زینبیه و مشکلات سخت‌افزاری دیگر مدارس شده که این مسئله با مساعدت و همکاری مسئولین و برداشتن این بار از دوش کادر حوزه علمیه در راستای رسیدن به هدف و آرمان‌های حوزه قابل حل است.

در ادامه آقای نصیرزاره مشاور مدیر حوزه علمیه گیلان در امور توسعه منابع پایدار، آقای قاسمی‌روشن استاد و عضو شورای پژوهشی حوزه علمیه استان و خانم زاداکبری مدیر مدرسه علمیه زینبیه رشت به ارائه گزارش و بیان پاره‌ای از مشکلات مالی و سخت‌افزاری مدرسه پرداختند.

دکتر نوبخت از پروژه نیمه‌کاره مدرسه علمیه زینبیه رشت بازدید کرد

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha