جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 968911
۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
امیر بیان

حوزه/ تفسیر قرآن با عنوان «امیر بیان» از سوی انتشارات شهیدکاظمی منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «امیر بیان؛ تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی(ع)» در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم که ذیل هر صفحه از قرآن‌کریم احادیث تفسیری امام علی(ع) درج شده است، برای اولین بار در جهان اسلام تنظیم و تدوین و توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شد.

این تفسیر حدیثی برای اولین بار به شکل یک جلدی با بیش از ۱۰۰۰ صفحه منتشر شده که در آن ۴۵۰۰ حدیث از امام علی(ع) و بیش از ۱۵۰۰ حدیث دیگر از بقیه  امامان نیز استفاده شده(یعنی بیش از ۶۰۰۰  حدیث) که بیش از  ۲۶۰۰حدیث آن احادیث تفسیری امام علی(ع) است و الباقی در زمره  احادیث  اعتقادی، اخلاقی، حکومت، سیاست، اجتماعی و تربیتی و... از آن حضرت است.

در این مصحف شریف در هر صفحه در ذیل آیات قرآن؛  متن احادیث تفسیری آمده تا خواننده با متنی  دو سویه یعنی: قرآن و عترت در کنار هم بهره مند  شود. همچنین از ویژگی های بارز در تدوین این اثر منحصر به فرد استفاده از ۸۰ دوره کتاب تفسیری و بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب حدیثی و تاریخی شیعه و سنی می‌باشد.

در این تفسیر به بیش از صد موضوع روز زندگی اعم از اخلاق، حکومت، جهاد و جنگ، تربیت، عرفان، سیاست، جامعه شناسی و اجتماعی، فقهی، تغذیه و بهداشت فردی و... اشاره شده است.

متن این مصحف شریف به نحوی تنظیم یافته که برای عموم مردم  مخصوصا قشر جوان، طلاب، حافظان قرآن‌کریم و دانشجویان و معلمین کاملا قابل استفاده است.

«امیر بیان»؛ تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی(ع) در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم  به کوشش محمدرضا اوحدی در قطع وزیری و ۱۱۵۲ صفحه برای اولین بار در جهان اسلام تنظیم و تدوین و توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شده است.

پیش از این استاد اوحدی با آثاری چون ۱۰۰۱ نکته از زندگی امیر المومنین(ع) ، ۱۰۰۱ نکته از زندگانی حضرت مهدی(عج)، ۱۰۰۱ فضیلت از امیر المومنین(ع) در کتب اهل سنت، ۱۰۰۱ نکته از ولایت امیر المومنین(ع)، ۱۰۰۱ نور از فضایل امیرالمومنین(ع)، ۱۰۰۱پرسش و پاسخ از امیرالمومنین(ع)  و ده ها اثر تحسین شده دیگر به جامعه کتابخوان معرفی شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه این اثر ارزشمند  می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی(https://nashreshahidkazemi.ir/)، سایت manvaketab.ir و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha