پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: جوان سازی مساجد با استفاده از ظرفیت طلاب تحقق می یابد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی عصر امروز در دیدار با اعضای شورای مرکزی ستاد مدارس مسجد محور کشور و استان قزوین گفت: مسجد، محور جغرافیاییِ امت و جامعه دینی بوده و امام جماعت محورِ رهبری، هدایت و جهت‌دهی در مساجد است.

وی با بیان اینکه امام جماعت صرفاً پیش نماز نیست، تصریح کرد: پیش نماز کسی است که فقط نماز را برپا می‌کند اما امامت مسجد رسالت‌های گوناگونی دارد که صرفاً در پیش نماز بودن خلاصه نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در قرآن نظامات مختلفی داریم که از جمله آن می توان به نظام اقتصادی اشاره کرد؛ مثلا قرآن می‌گوید اموال خود را به سفیهان نسپارید یعنی کسانی که به دین ابراهیمی اعتقادی ندارند جزو سفیهان محسوب می‌شوند.

امام جمعه قزوین افزود: کسانی که به سمت غربی‌ها دست دراز می‌کنند و کسانی که موجب افزایش دلار و طلا شدند تا جیب اطرافیان خود را پر کنند، جزو سفیهان هستند چرا که ارزشی برای بیت‌المال قائل نبوده و خسارت‌های بسیار به بار آوردند.

وی ادامه داد: همان‌طور که نظام اقتصادی، بهداشتی و نظام خانواده را قرآن به ما معرفی کرده است، نظام ولایت و نظام امامت داریم. اگر در مساجد بتوانیم نظام ولایت و نظام امامت را با تمام ویژگی‌های قرآنی ببینیم و امام مسجد را محور ببنیم و مردم را همراه کنیم، اتفاقات عظیمی می‌افتد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: اگر حضور طلبه‌ها در مساجد و کنار امام مساجد، زمینه‌سازی شود شاهد تحولات و کارهای ارزشمندی خواهیم بود و مسیر جذب جوانان به مساجد و مدارس مسجد محور هموارتر می‌شود و این طلبه‌ها توانایی امام مسجد شدن را پیدا کرده و سرمایه‌ای برای آینده این عرصه می‌شوند.

جوان سازی مساجد با استفاده از ظرفیت طلاب تحقق می یابد

جوان سازی مساجد با استفاده از ظرفیت طلاب تحقق می یابد

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha