سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 969009
۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
تعبیر خواب

حوزه/ اصطلاح معروف «خواب زن چپه» یک سخن کاملاً بی اساس و برداشتی نادرست از جمله «خواب ظن چپه» است. در حقیقت به علت هم آوایی این دو واژه باعث شده که برخی از مردم واژۀ زن را به جای واژۀ ظن جایگزین کنند و نوعی تحریف در آن صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از سؤالاتی که در نرم افزار پرسمان به آن پاسخ داده شده، این پرسش است که «آیا درست است که خواب زن (خانم) تعبیر ندارد و صحت ندارد؟ توضیح دهید؟» و ما در این مطلب به انتشار جواب آن خواهیم پرداخت:

احتمالاً شما نیز ضرب المثل و اصطلاح معروف «خواب زن چپه» را بسیار شنیده اید و همین باعث سؤال شما شده است. آیا فکر می کنید بین خواب مردان و زنان تفاوتی است که خواب مردان رویای صادقه و خواب زنان چپ باشد! اگر این باور را دارید، وقت آن رسیده است که باورتان را تغییر دهید و حقیقت این اصطلاح را بدانید.

جالب است بدانید، اصطلاح معروف «خواب زن چپه» یک سخن کاملاً بی اساس و برداشتی نادرست از جمله «خواب ظن چپه» است. در حقیقت به علت هم آوایی این دو واژه باعث شده که برخی از مردم واژۀ زن را به جای واژۀ ظن جایگزین کنند و نوعی تحریف در آن صورت بگیرد.

اتفاقاً اصلاً خواب زن چپ نیست؛ بلکه این عبارت تحریفی است از واقعیتِ «خواب ظن چپه» است. «ظن» به معنی توهم، گمان بردن و شک کردن و «خواب ظن» هم خوابی است که برمبنای توهم، شک و گمان شکل گرفته باشد. بسیاری از ما در طول روز با موضوعات گوناگون سروکار داریم؛ بنابراین بعد از اینکه می خوابیم، ممکن است خواب هایی را ببینیم که بی اعتبار و غیر قابل اعتبار باشد که به این نوع خواب ها، خواب «ظن» می گویند که ناشی از ذهن ناآرام و مشغول ما و سرکار داشتن با موضوع حل نشده در طول روز است.

بنابراین بین خواب زن و خواب مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد؛ البته در هر صورت باید توجه داشت بسیاری از خواب های که انسان می بیند اصلاً تعبیری ندارد و جز خواب های آشفته قلمداد می گردد و نباید دنبال تعبیر آن بود. اگر هم تعبیر داشت به معنای وقوع حتمی آن نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    6 7
    در خبر فوق آمده است که «خواب زن (خانم) تعبیر ندارد» ولی در میان مردم چنین اعتقادی نیست ، وقتی گفته می شود «چپه» یا گفته می شود «خواب زن چپه» منظور این است که تعبیر دارد ولی تعبیر آن عکس است یعنی اگر زن خواب دیده است کسی مرده است، تعبیرش عکس یا چپه است یعنی آن فرد زنده است، نه اینکه اصلاً تعبیر ندارد. علاوه بر اینکه «ظن» به معنی گمان نیست در متن مقاله فوق آمده است که ««ظن» به معنی توهم، گمان بردن و شک کردن و «خواب ظن» هم خوابی است که برمبنای توهم، شک و گمان شکل گرفته باشد. » ظن به معنی احتمال قوی و بالای هفتاد درصد است. گمان به معنی احتمال ضعیف و حدود سی درصد است. بنابراین خواب ظن به معنای خواب گمان نیست. بلکه به معنای خواب با احتمال قوی بالای هفتاد درصد است. و اساساً منبع و مأخذ نویسنده این مقاله از کجاست؟ آیا نویسنده مقاله دانش تعبیر خواب دارد که فرموده است خواب ظن چنین است و چنان است؟
    • یک مرد واقعی US ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      2 3
      سلام بر زن ستیز اعظم
    • ♂️ IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      1 0
      درود کاملا با شما موافقم
  • حمید IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    1 0
    اوه اوه. چه سو تفاهم سمی و خیلی ناجوانمردانه ای.
    • M,* IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      5 0
      واقعا واسه این مردم متاسفم که یک چیز اشتباهی میشنوند و ان را داخل گوش مردم هم میکنن واقعا از این ادما حالم بهم میخوره چون باعث میشن ذهن ادم دگیر یک مسئله که واقعا بی ارزش و الکیه بشه من خودم سال ها بود فکر میکردم واقعا خاب زن چپه و تا یه خوابی میدیم میگفتم الان این خاب بر عکس میشه ولی امروز فهمیدم الکیه لطفا ذهنیت و طرز فکرتونو درست کنید و بعد یچیزیو به یکی تحمیل کنید☹🤨
  • پریسا IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    نمیدونم خودم هم گیج شدم😑
  • ن IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 1
    باسلام من ساعت ،6عصر خاب دیدم ک دندان بالای جلوش کمی شکسته البته میگن خاب زن تعبیر نداره خاستم ببینم حالا تعبیرش چیه ممنون
  • ناشناس IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    1 2
    من میخوام کارنامه بگیرم ولی مسافرتم و نمی تونم خیلی فکرم درگیره که نکنه خراب کرده باشم ار شب هم خواب می بینم یا خوب دادم یا بد ایا خواب ظن هستش