پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرحزاد

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: هرجا که ولایت است یگانگی و دوستی است و هرجا ولایت نیست اختلاف و تفرقه و جدایی حاکم است و در روایت داریم که دعوا و اختلاف محل حضور شیاطین و صلح و دوستی محل حضور ملائک و فرشتگان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در سخنرانی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: دهه اول ماه ذی الحجه از ایام مهم سال است که خداوند به این روزها قسم خورده است و پیامبر(ص) فرمودند که عبادت و عمل صالح در این ایام از هر زمان دیگری با ارزش تر است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام که سه بار قسم جلاله خوردند و فرمودند خداوند در عالم روزی بالاتر از غدیر خم خلق نکرده است، افزود: ما وظیفه داریم که برای غدیر خم کار کنیم و باید از خود و همدیگر بپرسیم که برای غدیر خم چه کاری انجام داده ایم.

استاد حوزه علمیه تبلیغ غدیر را از نماز، روزه، حج، جهاد و هر واجب دیگری واجبتر دانست و گفت: ولایت اصل دین است و امام صادق فرمودند که خدا نماز را واجب کرده است ولی از برخی برداشته شده است و روزه و حج و زکات نیز از برخی ساقط شده است ولی ولایت از هیچ مؤمنی برداشته نشده است و فرمودند که از هیچ چیزی مانند ولایت بازخواست نمی شود زیرا این ولی خدا است که نماز و روزه و حج و دیگر واجبات را اقامه می کند.

وی با اشاره به روایتی از امام باقر علیه السلام در حالی که ایشان در مسجد الحرام ایستاده بودند و مردم در حال طواف بودند، گفت: ایشان فرمودند مردم امر شدند طواف این خانه سنگی را انجام دهند و سپس نزد ما آمده و ولایت و محبت خود و آمادگی شان را برای یاری ما عرضه کنند.».

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه حج مقدمه امام شناسی است، افزود: خانه کعبه بهانه است تا ما با امام، پیامبر و خدا آشنا شویم و بدن ما دور خانه کعبه بچرخد و دل ما دنبال امام باشد.

وی بهترین زمان برای زیارت امام حسین علیه السلام را روز نیمه شعبان و روز عرفه دانست و خاطرنشان کرد: در فضائل روز عرفه آمده است که اول خدا به زوار قبر اباعبدالله(ع) عنایت می‌کند و بعد به زائران خانه خود لطف و عنایت می‌کند و در روایت است که کسی که در روز عرفه به زیارت اباعبدالله(ع) برود خدا در وجود و قلب آن زائر تجلی می‌کند و آن زائر با وجود خدا مخلوط می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عرفه روز معرفت است، گفت: در این روز باید خدا، پیامبر و امام خود را بشناسیم زیرا معرفت ریشه تمام خوبی‌ها و جهل و نادانی ریشه تمام بدی‌ها است و اگر ما معرفت به ولایت پیدا کنیم و با اهل بیت(ع) آشنا شویم تمام اختلافات برطرف می‌شود.

وی افزود: هرجا که ولایت است یگانگی و دوستی است و هرجا ولایت نیست اختلاف و تفرقه و جدایی حاکم است و در روایت داریم که دعوا و اختلاف محل حضور شیاطین و صلح و دوستی محل حضور ملائک و فرشتگان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha