جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران استان گلستان گفت: دین مبین اسلام، حجاب را به عنوان عامل مهم حفظ اعتلای شخصیت زن و تحکیم بنیان خانواده بر زنان واجب کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست فرهنگی «عفاف و حجاب عامل تحکیم خانواده» با حضور جمعی از طلاب، دانش‌آموختگان، اساتید و کارکنان مدرسه علمیه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شهرستان گنبدکاووس به صورت آنلاین برگزار شد.

در این نشست، خانم لیلا کابوسی بیان کرد: حجاب در اسلام، از یک مسأله اساسی ریشه می‌گیرد و آن اینکه اسلام می‌خواهد انواع التذاذهای جنسی را در محیط خانوادگی و در حیطه ازدواج قانونی اختصاص دهد و اجتماع منحصر برای کار و فعالیت باشد.

وی با بیان این‌که خانواده کانون اصلی در هر جامعه‌ای است، خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی سالم در گرو خانواده‌های سالم و بانشاط است که در نهایت منجر به نشاط، پویایی و پیشرفت جامعه می‌شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان گلستان با اشاره به نظر اسلام بر مسئله محرم و نامحرم و آثار و پیامدهای آن بر جامعه، بیان کرد: حفظ عفاف و حجاب در جامعه، منجر به عشق و محبت بین زن و مرد و در نهایت منجر به استحکام روابط خانوادگی می‌شود.

خانم کابوسی ابراز کرد: هدف اسلام از حجاب این است که زن مسلمان با آن فراغت کامل و آرامش فکری و روحی که خودش را محدود کرده و در عرصه اجتماع عرضه نمی‌کند، می‌تواند در محیط خانه وظایف و رسالت انسانی خود را بدون دغدغه انجام دهد.

وی اضافه کرد: زن مسلمان می‌تواند در اجتماع حضور سازنده و ایمن داشته باشد، به‌همین دلیل، دین مبین اسلام، حجاب را به عنوان عامل مهم حفظ اعتلای شخصیت زن و تحکیم بنیان خانواده بر زنان واجب کرده است، به طوری که عدم رعایت عفاف و حجاب، منجر به تزلزل بنیان خانواده می‌شود.

این مبلغ حوزه اذعان کرد: رعایت عفاف و حجاب و داشتن روابط تعریف شده در حیطه خانواده، محدودیت نیست بلکه نوعی رهایی برای زن است؛ بر فرض اگر محدودیت باشد، محدودیتی است که حلالیت را به دنبال دارد.

خانم کابوسی اضافه کرد: مسابقه زیبایی که امروز در بسیاری از زنان جامعه شکل گرفته و برخی مردان را به آن سو پیش می‌برد، ارزش و اعتبار انسانی برای زن قائل نیست.

وی، عشق‌ورزی را عامل مهم در تحکیم روابط خانوادگی و استحکام روابط زوجین دانست و تشریح کرد: حجاب و پوشش، ثمره و میوه عفاف درونی است و حجاب، حافظ وقار، شخصیت، اصالت و عظمت زن است و عدم آن، باعث فحشا و تزلزل خانواده می شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha