جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه اگر امام در جامعه حاکم باشد و مردم بر اساس جریان امامت به تکلیف خود عمل کنند آن جامعه سعادتمند و عاقبت به خیر می‌شود، افزود: اگر رهبری جامعه به دست اولیای منصوب از جانب خدا نباشد حتی کارهای خیر هم ارزشی ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در درس اخلاق مدیران حرم مطهر بانوی کرامت که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد با اشاره به مناسبت‌های زیاد و ارزشمند ماه ذی الحجه، اظهار کرد: غرض از تجلیل این مناسبت‌ها درس آموزی، پیروی از ائمه(ع) و ادای تکلیف خود نسبت به آنان است.

وی با بیان اینکه اگر امام در جامعه حاکم باشد و مردم بر اساس جریان امامت به تکلیف خود عمل کنند آن جامعه سعادتمند و عاقبت به خیر می‌شود، افزود: اگر رهبری جامعه به دست اولیای منصوب از جانب خدا نباشد حتی کارهای خیر هم ارزشی ندارد.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه در ماه ذی الحجه نزدیک به ۳۰ مناسبت مربوط به امامت و ولایت وجود دارد، گفت: مهمترین درس روز عرفه توجه به امام و ولی امر است و سزاوار است ما در این ماه معرفت خود را نسبت به اهل بیت(ع) افزایش دهیم.

وی ادامه داد: امام محمد باقر علیه السلام در حدیث قدسی فرمودند که خداوند فرموده است من هر رعیتی در اسلام که به امامت امام جائر تن بدهد عذاب می کنم حتی اگر در اعمال فردی خود نیکوکار و با تقوا باشد و اگر رعیتی به امامت امام عادل تن دهد اگرچه در اعمالش گناهانی هم وجود داشته باشد او را می‌بخشم.

سعیدی با بیان اینکه امام عادل حرکت جامع را به سمت درست قرار می دهد و ریشه‌ها را درست می‌کند، افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند خداوند از اینکه امتی را که امام غیر الهی را برگزیده‌اند عذاب کند ابایی ندارد حتی اگر از نظر فردی با تقوا باشند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن روز بهزیستی گفت: امیرالمؤمنین(ع) در عهدنامه مالک اشتر به او دستور می‌دهند که به یتیمان، سالمندان و افراد نیازمند رسیدگی کن اگرچه این کار برای حاکمان سنگین است و بدان که عمل بر اساس حق هرجایی که باشد سنگین است.

نماینده ولی فقیه در استان قم کاری که در بهزیستی انجام می شود را یکی از جلوه های حکومت مورد نظر امیرالمؤمنین(ع) بر اساس عهدنامه مالک اشتر دانست و افزود: امیرالمؤمنین(ع) با این که می دانستند مالک قبل از اینکه به مصر برسد به شهادت می رسد ولی این نامه را برای تبیین شیوه درست حکومت داری و ماندن در تاریخ نوشتند تا ما امروز از این نامه درس بگیریم.

وی با بیان اینکه رسیدگی به افرادی که نفعی برای دولت ندارند برای حاکمان سنگین است، افزود: در نگاه دینی این افراد هم عضوی از جامعه هستند و حقوقشان باید رعایت شود ولی در نگاه رهبر غیر دینی این کارها سخت و سنگین است و با همین نگاه جنین را در شکم مادر سقط می کنند و از بین می برند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha