جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر عماد الدین الحمرونی رئیس موسسه اهل بیت(ع) تونس

حوزه/ عماد الدین الحمرونی سخنان رهبر معظم انقلاب را دعوت به وحدت اسلامی پیرامون مسائل اساسی در مبارزه با استکبار و استعمار دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دکتر عماد الدین الحمرونی رئیس موسسه اهل بیت(ع) تونس، کارشناس جغرافیایی شیعه و استاد دانشگاه المصطفی پاریس گفت: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت الله الحرام، سنتی است که امام خمینی به هنگام آغاز این رکن اساسی اسلام به جای گذاشته است.

وی افزود: حج یک رکن اساسی و سیاسی در عبادت اسلامی به شمار می رود، لذا این آئین با موضع گیری سیاسی و برائت از مشرکین همراه است و مسلمانان در راه این فریضه شهدای زیادی را تقدیم کردند.

الحمرونی در ادامه بیان داشت: درست است که مسئله شیوع ویروس کرونا و مشکلات بهداشتی و پزشکی وجود دارد و عربستان سعودی باید برای سلامت حجاج دستور العمل های بهداشتی و پیشگیرانه اجرایی کند، امّا در پشت پرده تعطیلی فریضه حج امسال آنچنان که در سخنان رهبر انقلاب اسلامی آمده، یک تصمیم سیاسی است؛ چراکه آن یک موضع گیری سیاسی برای تعطیلی فریضه حج به شمار می رود.

اداره فریضه حج باید به دست کشور های اسلامی باشد

کارشناس جغرافیایی شیعه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی، گفت: ایشان اشاره کردند که اداره فریضه حج باید به دست کشور های اسلامی باشد، نه اینکه در دست یک شخص یا نظام سیاسی باشد که رکن اساسی عبادت اسلامی را تعطیل یا تضعیف کند. این بیانات امام خامنه ای نشان می دهد که این تصمیم عربستان به نفع وحدت امت اسلامی و همبستگی امت که موجب صلابت، ثبات و مقاومت آن شود، نیست.

آمریکا به دنبال تعطیلی حج است

وی با تأکید بر اینکه در پشت پرده تعطیلی فریضه حج، تصمیم آمریکایی قرار دارد، تصریح کرد: هر سال شاهد برگزاری موسم حج و حضور سه میلیون حاجی برای ادای این فریضه از سرتاسر جهان هستیم و این به معنی وحدت اسلامی است که برای آمریکا ناخوشایند است و با نیروی نظامی، اطلاعاتی، رسانه ای و سیاسی خود برای تفرقه مسلمانان تلاش می کند؛ بنابراین تعطیلی حج به معنی تعطیلی روند و حرکت امت اسلامی است.

پیام رهبری دعوت به وحدت اسلامی است

الحمرونی سخنان رهبر معظم انقلاب را دعوت به وحدت اسلامی پیرامون مسائل اساسی در مبارزه با استکبار و استعمار دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha