پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علامہ اشفاق وحیدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی گفت: عرفه، روز یادآور قیام تاریخی امام حسین علیه السلام و حرکت ایشان به سمت کربلا برای بقای دین مبین اسلام است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن در استرالیا به مناسبت فرارسیدن روز عرفه گفت: عرفه، روز یادآور قیام تاریخی امام حسین علیه السلام و حرکت ایشان به سمت کربلا برای بقای دین اسلام است.

وی افزود: حضرت سید الشهدا (ع) برای برقراری جایگاه مقدس خانه خدا و برکت عظیم حج از نزدیکان و اهل خانواده خود صرف نظر کرد.

امام جمعه ملبورن اظهار داشت: برای درک عظمت حج باید فلسفه حج و جایگاه عالی حضرت امام حسین علیه السلام را بشناسیم. در حقیقت حج و حماسه کربلا در هم تنیده است بنابراین در صورت شناخت حماسه کربلا مساوی با درک و فهم فلسفه حج تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عرفه به صورت دعا و نیایش در درگاه خداوند، چهره پلید دشمنان و منافقان را رسوا کردند. امام حسین علیه السلام به وسیله دعای عرفه عظمت پرودگار و فریضه حج را به همگان آموختند. 

حجت الاسلام وحیدی گفت: امام حسین دشوارترین لحظات را تحمل کردند و به دنیا آموختند که ایشان برای دفاع از شعارالله و اصول اسلام از همه چیز خواهند گذشت و آن را فدای اسلام خواهند کرد. 

وی با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه حضرت مسلم ابن عقیل (ع) افزود: مسلم سفیر امام حسین و اولین شهید حماسه کربلا محسوب می‌شود که تمام زندگی خود را تا دم شهادت صرف اطاعت از امام وقت و جهاد برای دین و فرستادگان خداوند کرد.

وی تاکید کرد: فداکاری حضرت مسلم برای امام خود و دین اسلام نماد الگو برای حاکمان امروز جهان اسلام است که آنان بتوانند نظام مطابق با اصول اسلام را برپا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha