سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نوجوانان حرم

حوزه/ از کارهایا که سعی شده در بحث توجه به نیازهای فکری و جذب جوانان به مسجد و پرکردن اوقات فراغت آنها انجام شود، اجرای برنامه های فرهنگی در پارک های اطراف مسجد و مجتمع ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام زارع در نشست ائمه جماعت این شهر که در مسجد حضرت زهرا(س) در پردیسان قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه ولایت و عید قربان گفت: امروز یکی از دغدغه های مهم مسئولین این مسجد به همراه خیرین رفع نیازهای مردم آسیب پذیر و جوانان در بحث اوقات فراغت، کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی و تشویق آنها برای حضور در مساجد است.

امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) گفت: در بحث معیشتی سعی شده مرکز نیکوکاری با حضور خیرین فعال شود. این مرکز بعد از راه اندازی در این مسجد توانست گام های خوبی برای رفع نیازهای معیشتی و بعدا شناسایی نیازمندان بردارد.

وی بیان داشت: در بعُد توجه به امر معیشت، یکی از کارهای که با کمک خیرین انجام می شود، قربانی کردن گوسفند است که در این مسجد برای اهداء به نیازمندان صورت می گیرد و تا الان ۱۰۳ قربانی انجام شده و این مسئله نشان دهنده مشکلات این منطقه در بحث کمک به محرومان و نیازمندان است.

 امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) گفت: این فعالیت های باعث شده مرکز نیکوکاری شهید نبی لو این مسجد از مراکز برتر در امر خدمت رسانی به نیازمندان شناخته شود.

حجت الاسلام زارع گفت: از کارهای که سعی شده در بحث توجه به نیازهای فکری و جذب جوانان به مسجد و پرکردن اوقات فراغت آنها انجام شود، اجرای برنامه های فرهنگی در پارک های اطراف مسجد و مجتمع ها است.

وی بیان داشت: سعی شده با انجام مسابقات و اجرای برنامه های تفریحی برای جوانان و... ضمن جذب آنها به مسجد به نوعی جلوی آسیب های اجتماعی هم گرفته شود.

امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) افزود: در ایام کرونا هم از فضای مجازی غافل نبوده و تلاش کردیم بعضی از برنامه ها مانند برگزاری حلقه های معرفتی و ... را وارد این فضا کنیم تا بهتر بتوانیم از حضور جوانان بهره ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha