سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ نشست خبری اولین کتاب عکس حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهم السلام

حوزه/ نشست خبری اولین کتاب عکس حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها عصر امروز در دنیای کتاب قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست خبری اولین کتاب عکس حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تحت عنوان «خواهر خورشید» و با تلاش های ۱۸ ساله امیر حسامی نژاد عکاس هنرمند قمی، به چاپ رسیده است، عصر امروز در دنیای کتاب قم برگزار شد.

مهدی توکلیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ابتدای این نشست گفت: در این اوضاع گرانی صنعت چاپ این کتاب با هزینه شخصی نگارنده به چاپ رسیده که این نشان از ذوق و دغدغه هنری و دینی این هنرمند است.

این هنرمند عکاس تصریح کرد: متأسفانه در طول بیش از ۴۰ سال گذشته کتابی با موضوع حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به چاپ نرسیده و این نقطه ضعفی برای مدیران فرهنگی استان قم است.

ابراهیم سلیمانی رئیس انجمن عکاسان قم سپس گفت: تمام این مسیر طولانی و دشوار که مستندنگاری از نماهای درونی و بیرونی مجموعه عظیم آستان مقدسه حضرت معصومه سلام الله علیها می باشد با تلاش آقای حسامی نژاد پیموده شده است؛ در سابقه انتشار کتاب از حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهم السلام فقط یک کتاب سه جلدی را سراغ داریم که با موضوع فنی و معماری آن می باشد.

وی با اشاره به اینکه در تدوین کتاب خواهر خورشید از نظرات اساتید اهل فن استفاده شده است افزود: این موضوع یکی از نقاط قوت مهم در مورد این کتاب است.

رئیس انجمن عکاسان قم گفت: مقام معظم رهبری فرمودند "همه چیز از قم باید منتشر شود و به دنیا معرفی گردد" و تلاش آقای حسامی نژاد قدمی مهم در همین راستا بوده است.

امیر حسامی نژاد نگارنده اولین کتاب عکس حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تحت عنوان «خواهر خورشید» در ادامه این نشست گفت: مهمترین دغدغه من این بوده که تصاویر و عکس نوشته های نفیس و زیبایی از حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهم السلام داشته باشیم.

حسامی نژاد بیان داشت: ما سعی کرده ایم کیفیت کار را فدای سرعت انجام امور آن نکنیم؛ برای هر بخشی از کتاب از ظرفیت اساتید مختلف در زمینه های هنری مختلفی بهره برده ایم.

وی گفت: در ایام کرونا توانستیم با همکاری تولیت آستان مقدسه کریمه اهل بیت کمبودهای کتاب را هم رفع نماییم.

نگارنده کتاب عکس خواهر خورشید اظهار کرد: یکی از بخش های جذاب این کتاب، عکس های قدیمی است که یا تاکنون پخش نشده و یا کم دیده شده اند.

امیر بلوریان مدیر خانه ماهد سپس به ایراد سخن پرداخت و گفت: سعی ما بر این است که محصولات فرهنگی و آثار اصیل هنری را مورد توجه جدی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: کتاب خواهر خورشید از لحاظ فرم و قالب یک کتاب است اما از لحاظ مدل های توزیع و جلوه های بصری یک هدیه نفیس می باشد؛ این کتاب می تواند یک یادگار و هدیه خوب برای زائرین حرم مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha