سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ نشست خبری اولین کتاب عکس حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهم السلام

حوزه/ مهدی توکلیان با اشاره به نثر تصویری که یکی از روش های کتابنویسی نوین محسوب می شود خاطرنشان کرد: این نوع نثر که در حال حاضر در کشور ما در حال ترویج می باشد توانسته آثار خوبی را برای ما به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، مهدی توکلیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، عصر امروز در نشست خبری اولین کتاب عکس حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تحت عنوان «خواهر خورشید» که توسط امیر حسامی نژاد به نگارش رسیده است گفت: در این اوضاع گرانی صنعت چاپ این کتاب با هزینه شخصی نگارنده به چاپ رسیده که این نشان از ذوق و دغدغه هنری و دینی این هنرمند است.

وی افزود: حمایت ادارات و نهادهای فرهنگی از این اثر گرانسنگ مورد انتظار است؛ نهادهایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها از نهادهایی هستند که از آنان توقع می رود به این اثر هنری و فرهنگی عنایت ویژه داشته باشند.

توکلیان با اشاره به نثر تصویری که یکی از روش های کتابنویسی نوین محسوب می شود خاطرنشان کرد: این نوع نثر که در حال حاضر در کشور ما در حال ترویج می باشد توانسته آثار خوبی را برای ما به ارمغان آورد.

وی کتاب خواهر خورشید را یک نوع تاریخ نگاری دانست و گفت: اماکن و میراث فرهنگی و معنوی مهمی در کشور ما در طول سال های مختلف در حال تغییر و مرمت هستند؛ آثار تصویری می توانند این تراث را برای ما به ثبت برسانند تا از خاطر جامعه پاک نشوند.

این هنرمند عکاس تصریح کرد: متأسفانه در طول بیش از ۴۰ سال گذشته کتابی با موضوع حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به چاپ نرسیده و این نقطه ضعفی برای مدیران فرهنگی استان قم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha