جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی تجدید روح دینی و نشاط معنوی برای توده مردم مسلمان و جلب همکاری برای حل مشکلات عمومی را از جمله کارکردهای نماز جمعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی، امروز در نشست اعضای این شورا، با گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب، به تبیین نقش نماز جمعه در جامعه اسلامی پرداخت و اظهارداشت: از آنجا که نماز جمعه مظهر ارکان اسلام است، می‌تواند منشأ برکات فراوانی در جامعه باشد.

وی آگاهی‌بخشی به مردم درزمینه معارف اسلامی و رویدادهای مهم اجتماعی – سیاسی و ایجاد همبستگی و انسجام هرچه بیشتر در میان صفوف مسلمین، به‌گونه‌ای که دشمنان را به وحشت بیندازد را ازجمله برکات نماز جمعه برشمرد.

حجت‌الاسلام آزموده تجدید روح دینی و نشاط معنوی برای توده مردم مسلمان و جلب همکاری برای حل مشکلات عمومی را از دیگر کارکردهای نماز جمعه دانست و گفت: نماز جمعه پیوسته میعادگاه مسلمانان برای تصمیم‌گیری در امور و مرکزی برای تجمع نیروها جهت مقابله با خطراتی که مسلمانان را تهدید می‌کرد، است.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام از یک نماز جمعه جامع‌الشرایط که دستورهای اسلامی دقیقاً در آن رعایت شود، بیم داشته‌ و همیشه به دنبال کم رونقی آن بودند.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: امروز نیز دشمنان نه با تهدید بلکه با برجسته‌سازی جاذبه‌های دنیا به دنبال ایجاد ممانعت از ذکر الله می‌گردند، جالب آنکه در منابع اهل سنت آمده است که امیرالمؤمنین(ع) روزی بر منبر کوفه یادآور شدند: «سَمِعْتُ عَلِیًّا، - رضی الله عنه - عَلَی مِنْبَرِ الْکوفَةِ یَقُولُ: إِذَا کانَ یَوْمُ الْجُمُعَةِ غَدَتِ الشَّیَاطِینُ بِرَایَاتِهَا إِلَی الأَسْوَاقِ فَیَرْمُونَ النَّاسَ بِالتَّرَابِیثِ أَوِ الرَّبَائِثِ وَیُثَبِّطُونَهُمْ عَنِ الْجُمُعَةِ»؛ یعنی هرگاه روز جمعه شود، شیاطین صبح زود با پرچم‌هایشان به بازارها می‌روند و به‌طرف مردم موانعی می‌افکنند و آنان را از آمدن به نماز جمعه بازمی‌دارند.

وی اظهار کرد: نماز جمعه همیشه به‌عنوان یک اهرم نیرومند سیاسی در دست حکومت‌ها چه حکومت الهی و چه حکومت طاغوتی بوده است و همه از آن برای تحکیم پایه‌های قدرت حاکمیت خویش استفاده می‌کردند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha