سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
صعود و کوهپیمایی

حوزه/ ۲۵ نفر از طلاب و روحانیون باشگاه کوهنوردی عالیان به مناسبت دهه ولایت و امامت به قله دماوند، بام ایران صعود کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام شریفیان مهر مؤسس و مدیر اولین و تنها باشگاه رسمی کوهنوردی طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه، از صعود به قله دماوند خبر دارد و گفت:این صعود ارزشمند به بام ایران قله دماوند به ارتفاع ۵۶۱۰ متر بعد از برگزاری سه اردوی تمرینی و آمادگی در ماه های گذشته در قالب حرکتی گروهی و با رویکرد فرهنگی ورزشی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با لزوم توجه هرچه بیشتر طلاب و روحانیون به مساله سلامت جسم و حفظ نشاط جوانی و ترویج فرهنگ ورزش عمومی و همگانی در بین اقشار امت اسلامی شکل گرفت که با موفقیت کامل تمامی اعضای تیم در این صعود همراه بود. 

مسئول کارگروه فرهنگی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور، افزود: در این گروه ۲۵ نفره که اکثریت آنها اولین صعود خود به قله دماوند را تجربه می کردند طلاب و روحانیون در رده های سنی مختلف حضور داشتند، از طلبه جوان ۱۹ ساله تا فاضل ارجمند، پیشکسوت کوهنوردی حوزه‌های علمیه با بیش از ۶۰ سال سن که همگی این عزیزان با موفقیت کامل و ایمن بر بلندای بام ایران قله دماوند ایستادند. 

آموزش کوهپیمایی همگانی برای بیش از ۸۰۰ نفر از طلاب و خانواده ایشان

حجت الاسلام شریفیان مهر در رابطه با لزوم توجه به مساله آموزش و آشنایی با اصول ابتدایی کوهنوردی گفت: باشگاه کوهنوردی عالیان اولویت اول خود را در طول یک دهه گذشته مساله آموزش قرار داده و تا کنون بیش از ۲۰ دوره رسمی آموزش کوهپیمایی همگانی ویژه طلاب و روحانیون و خانواده های معظم ایشان برگزار کرده است که تمامی این دوره ها زیر نظر فدراسیون کوهنوردی، با حضور مربی و مدرس رسمی فدراسیون که از خود عزیزان طلبه هستند و با ارائه مدرک و گواهینامه رسمی از طرف فدراسیون همراه بوده است. این دوره ها در ایام محدودیت های کرونایی نیز تعطیل نشد و با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت ترویج این ورزش زیبا جهت حفظ سلامت و نشاط طلاب و خانواده های ایشان برگزار گردید. 

حضور فرهنگی ورزشی طلاب در فضای کوهنوردی کشور

حجت الاسلام شریفیان مهر از جمله برنامه های فرهنگی به اصل حضور طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه در جمع کثیر کوهنوردان از نقاط مختلف کشور، برقراری ارتباط صمیمی و دوستانه با ایشان، برگزاری نماز جماعت در طول این سه روز در ارتفاعات مختلف منطقه و گپ و گفت با موضوعات مختلف با اقشار مختلف حاضر در مسیر صعود قله اشاره کرد. خصوصا زمانی که عموم کوهنوردان بواسطه حضور طلاب معمم بر بلندای قله در لحظه ثبت تصویر نهایی حضور ایشان به عنوان فاتحین موفق حوزوی با یکدیگر روبرو شده که دوستی، ارتباط و صمیمیت خاصی برقرار می شد. تعدادی از دوستان نیز نماز ظهر و عصر روز صعود را با لباس مقدس روحانیت بر بلندای قله به جماعت برگزار کردند. 

 برگزاری اردوهای تفریحی ورزشی در تابستان ۱۴۰۰

مدیر باشگاه کوهنوردی عالیان به برگزاری ده ها اردوی تفریحی ورزشی ویژه طلاب، فرزندان و خانواده های ایشان از ابتدای فصل بهار تاکنون اشاره کرد و مژده برگزاری اردوهای مشابه در ایام تابستان امسال برای عموم حوزویان و خانواده‌های ایشان خبر داد که این فعالیت ها از طریق کانال های رسمی باشگاه کوهنوردی طلاب کشور در اپلیکیشن های ایرانی مثل ایتا و سروش به آدرس @AliyanSport  ویژه برادران و @AliyanWomen ویژه خواهران و خانواده ها اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: و همچنین می توانند از طریق ارتباط با شماره های روابط عمومی باشگاه جهت حضور در دوره‌های آموزشی و اردوهای ورزشی اطلاع پیدا کنند.

( شماره های روابط عمومی باشگاه کوهنوردی عالیان : ۰۹۱۹۲۵۳۳۲۹۵ / ۰۹۳۶۹۸۴۸۰۱۰ / ۰۹۱۹۱۷۱۰۰۳۵ )

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    1 0
    ماشالله خداقوت بر طلاب پرتوان کوهنورد و متولیان باشگاه کوهنوردی عالیان
  • سیاوش IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    1 0
    درود بر عالیانیها. همیشه در اوج باشید
  • امیر GB ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    در این کشور، تپه ای یا قله ای رو سالم نگذاشتید، همه رو رنگ آمیزی کردید