جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه در تمامی طول سال باید نسبت به مسئله غدیر و تبلیغ آن حساس باشیم، خاطر نشان گفت: تبلیغ ولایت را نباید در ایام خاصی همچون غدیر محصور کرد؛ چرا که این مسئله مهم اسلام، متعلق به کل روزهای سال بوده و هیچگاه نباید از آن غافل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، در جمع اعضا ستادهای برگزاری مراسم عید غدیر در استان همدان، ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده توسط گروه های مختلف مردمی، اظهار داشت: بزرگترین آزمایشی که جامعه اسلامی با آن روبرو است، موضوعات مربوط به ولایت امیرالمومنین(ع) است.

وی افزود: قطعا زمانی که در میدان بزرگ و حساسی حضور داشته باشیم، تلاش دشمنان و شیاطین برای ضربه زدن به آن مساله بیشتر خواهد بود و لذا به دلیل همین اهمیت غدیر است که مسئله ولایت مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه اسلام بر شادی در جامعه تاکید دارد، گفت: در ایام شادی و میلاد اهل بیت(ع)، در روایات بر شاد بودن در جامعه بسیار تاکید شده و در بین تمامی این مناسبت ها ایام عید غدیر و عید ولایت بیشترین میزان توجه را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به وجود برخی از روزشمارها، یادآور شد: تا روز بیست و پنجم ذی‌الحجه در تاریخ با اعیاد و مناسبت‌های مبارکی روبرو هستیم که هر کدام از این روزهای با عظمت می تواند زمینه ساز ایجاد شادی و نشاط در جامعه باشد.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه در تمامی طول سال باید نسبت به مسئله غدیر و تبلیغ آن حساس باشیم، خاطر نشان کرد: تبلیغ مسئله ولایت نباید در ایام خاصی همچون غدیر محصور کرد؛ چرا که این مسئله مهم اسلام، متعلق به کل روزهای سال بوده و نباید هیچگاه از آن غافل شد.

وی با تاکید بر اهمیت همگرایی و انجام کار تشکیلاتی در راستای ترویج معارف دینی، یادآور شد: ممکن است گاهی در میدان عمل، با اختلاف سلایقی در بین اعضا روبه‌رو شویم، اما از آنجایی که هدف اصلی یکی است باید بتوانیم با جلوگیری از برخی ناهماهنگی‌های ناخواسته، مانع از موازی کاری‌ها شویم و همه برای دستیابی به هدف اصلی در یک مسیر واحد حرکت کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با ارائه پیشنهاد ایجاد ستاد مراسم در استان همدان، خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) را محور و نقطه وحدت امت اسلام است که می توان حول این محور با تشکیل ستادی نه تنها برای عید غدیر که برای تمامی سال و نحوه برگزاری مراسمات تدبیر لازم اندیشیده شود و از ظرفیت تمام گروه ها و نیروهای مردمی به نحو احسن استفاده شود.

در پایان این جلسه نیز با حضور نماینده ولی فقیه، دبیر ستاد غدیر، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان از پوستر یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی رونمایی شد.

در تمام طول سال مبلغ غدیر و ولایت باشیم

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha