جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شبکه ملی اطلاعات

حوزه/ مدرس و پژوهشگر فضای مجازی تصریح کرد: یکی از مهم ترین اولویت های دولت سیزدهم باید زمینه سازی و بسترسازی به منظور تحقق کامل شبکه ملی اطلاعات باشد.

حجت الاسلام محمدرسول بهرامیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: متأسفانه در سال های اخیر به جهت عدم تحقق این مساله جامعه ما در حوزه فضای مجازی و رسانه، لطمات سختی خورده که بسیار امیدواریم در دولت آقای رئیسی در کنار توجه به مباحث اقتصادی و معیشتی مردم، به این مقوله مهم نیز توجه لازم صورت گیرد.

وی افزود: امروزه یکی از الزامات مهم برای حکمرانی مطلوب در هر جامعه ای برخورداری از ساز و کار مناسب در حوزه فضای مجازی است که بیشترین محاسن و کمترین معایب را برای جامعه و نظام حاکمیتی به همراه داشته باشد.

مدرس و پژوهشگر فضای مجازی همچنین گفت: سال هاست که یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب همین بحث شبکه ملی اطلاعات و ساماندهی به اوضاع آشفته در بستر فضای مجازی است که خسارات فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و حتی اقتصادی و امنیتی به کشور وارد کرده است و ان شاءالله در سایه تعامل مناسب قوای سه گانه شاهد تحولی در این قضیه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بایسته ها و ضرورت های انکارناپذیر در جهت تحقق اهداف مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، وجود شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی قابل دسترس برای همه و در عین حال امن، سالم و ارزان قیمت است که در شرایط فعلی، این ملاک ها وجود ندارد و لذا دولت آینده باید در این خصوص اقدامات لازم را در اسرع وقت در دستور کار خویش قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha