سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: امروز با تقویت حوزه علمیه خراسان شمالی، ماندگاری طلاب افزایش یافته و این طلاب می‌توانند پاسخگوی نیاز فرهنگی تبلیغی استان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت قدردانی و تجلیل از خادمان و زحمت کشان بخش‌های مختلف جامعه، اظهار کرد: امام کاظم(ع) در روایتی می‌فرمایند: در قیامت از فرد سؤال می‌شود آیا از فلانی تشکر کردی؟ پاسخ می‌دهد خدایا من از تو تشکر کردم، جواب می‌شنود اگر از او تشکر نکردی، از من هم تشکر نکردی.

وی افزود: همچنین امام علی (ع) هم در روایتی می‌فرمایند: اگر کسی به شما و جامعه شما خدمتی کرد اولاً به‌صورت عملی تشکر و سپاس او را به‌جای آورید، اگر عملی ممکن نبود به‌صورت لسانی تشکر کنید و اگر به‌صورت لسانی نشد حداقل تشکر و محبت قلبی خود را نثار او کنید؛ اما اگر هیچ‌کدام از این‌ها را نداشتید لایق نعمت نیستید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه این دو حدیث نشان‌دهنده اهمیت قدردانی و تجلیل از خادمان برجسته و اقدامات ارزنده آن‌ها است، با قدردانی از خدمات مدیر سابق حوزه علمیه خراسان شمالی، گفت: حجت‌الاسلام سالاری مکی حدود ۱۰ سال خدمتگزار طلاب و حوزه استان بود و در این مدت در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، عمرانی و ... در مجموعه حوزه استان تحول ایجاد کرد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: اخلاص، پیگیری و دغدغه مندی، در میدان بودن و پشت میز ننشستن برخی از ویژگی‌های مدیر سابق حوزه علمیه خراسان شمالی بود که با برخورداری از این خصائل نیک، توانست منشأ آثار و برکات قابل‌توجهی در استان شود.

وی تصریح کرد: زمانی امکانات و فضای آموزشی در حوزه علمیه خراسان شمالی بسیار ضعیف بود و تنها پایه‌های مقدماتی تحصیل دینی را داشتیم؛ به‌گونه‌ای که به دلیل نبود امکانات، اساتید متبحر در استان نمی‌ماندند؛ اما مقام معظم رهبری با سفر به خراسان شمالی با خود برکت آوردند، در همین سفر بود که معظم له تأکید کردند اینجا جایگاهی است که یک حوزه علمیه کامل، با سطوح عالی درسی، باکیفیت خوب می‌تواند فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: با حمایت‌های مدیریت عالی حوزه علمیه خراسان بزرگ و تلاش‌های مدیر سابق حوزه علمیه خراسان شمالی و اقدامات حاج‌آقا یعقوبی، نماینده سابق ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سابق بجنورد، در حوزه علمیه خراسان شمالی اتفاقات خوبی رقم خورد.

وی افزود: در این میان سایر مسئولان نیز به میدان آمدند، ازجمله استاندار فعلی خراسان شمالی که در بین استانداران سراسر کشور، با اعتقاد و باور قلبی بیشترین توجه و کمک را به حوزه علمیه استان داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: امروز حوزه و مدارس علمیه خراسان شمالی تقویت شده و می‌توانند پاسخگوی نیاز استان باشند، زمانی ما در خراسان شمالی امام جماعت، مبلغ و مشاور مذهبی به تعداد کافی نداشتیم، البته طلبه داشتیم اما در استان ماندگار نبودند و باید با هزار زحمت بچه‌های بومی را از مشهد و قم به استان می‌کشاندیم؛ اما امروز ماندگاری طلاب در استان افزایش‌یافته؛ به‌گونه‌ای که شمار زیادی از طلاب بومی تا پایه ۱۰ و درس خارج در استان تحصیل کرده و کار تبلیغی خود را نیز انجام می‌دهند.

امام‌جمعه بجنورد گفت: در همین روند و رویه تحولی تاکنون بیش از ۱۰۰ طلبه برادر و خواهر به‌عنوان مشاور مذهبی جذب بدنه آموزش‌وپرورش خراسان شمالی شده‌اند تا کارهای تبلیغ دینی را در متن مدارس اجرایی کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر دوره‌های مختلف تربیت مربی در بخش‌های مختلف ازجمله حوزه کودک، مهدویت، مشاوره خانواده و ... در حوزه علمیه استان اجرایی شده که این مربیان متخصص هر کدام می‌توانند گوشه‌ای از کار تبلیغی و فرهنگی استان را بر عهده بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با ابراز خرسندی از انتخاب حجت‌الاسلام حیدری به‌عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خراسان شمالی، تصریح کرد: مدیر جدید حوزه علمیه استان با نظر مساعد و پیشنهاد شورای استانی منصوب شده و امید می‌رود در دوره مدیریت جدید، شاهد تداوم روند تحولی و پیشرفت‌های بیشتر در مباحث فرهنگی، آموزشی و اخلاقی حوزه علمیه و طلاب استان باشیم.

گفتنی است، با حکم حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام علی حیدری به‌عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خراسان شمالی منصوب و جایگزین حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha