پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خانم زینب قلی زاده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) ارومیه گفت: در این مدرسه حدود ۱۵۰ طلبه پایه های مختلف در حال تحصیل هستند که معدل بیش از ۵۰ طلبه بالای ۱۸ است و حدود ۴۰ طلبه به صورت جهادی در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در حال فعالیت هستند.

زینب قلی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ارومیه با بیان این که در جبهه فرهنگی باید همیشه حضور دشمن را احساس کنیم و از به وجود آمدن کربلاها جلوگیری کنیم، اظهار داشت: طلاب باید حضرت سید الشهدا (ع) را به عنوان الگوی خودشان در مسیر بندگی انتخاب کنند و در صحنه های مختلف فرهنگی با شناخت صحیح دوست و دشمن، به کمک اسلام و انقلاب برآیند.

وی در ادامه به تاسیس مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) ارومیه اشاره کرد و افزود: مدرسه زینب کبری (س) ارومیه، بهمن سال ۹۲ تاسیس شد و با ۴۸ طلبه کار خود را آغاز کرد و در طول هشت سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و در برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی و تربیتی جزو مدارس برتر استانی می باشد و در عرصه های مختلف از جمله جشنواره های ابن خلیلان و مراحل استانی علامه حلی حائز رتبه های برتر شده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) ارومیه اضافه کرد: جذب مدرسه حضرت علمیه زینب کبری (س) از مقطع دیپلم می باشد و داوطلبین بعد از طی مراحل جذب و پذیرش در دوره یک ماهه شرکت می کنند که از بین آن ها افراد مورد نظر انتخاب می شوند و در این مدرسه حدود ۱۵۰ طلبه پایه های مختلف در حال تحصیل هستند که معدل بیش از ۵۰ طلبه بالای ۱۸ است و حدود ۴۰ طلبه به صورت جهادی در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در حال فعالیت هستند.

وی به فعالیت های مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا این مدرسه همراه با دیگر مجموعه ها به تولید روزانه حدود ۵۰۰ عدد ماسک همت گماشت و آن را به همراه بسته های بهداشتی در مناطق آسیب پذیر ارومیه توزیع کرد.

قلی زاده با بیان این که کرونا به بُعد آموزشی حوزه ها آسیب زده است، تصریح کرد: با شیوع کرونا کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود که این مسئله آسیب های فراوانی را به دنبال دارد اما تلاش شده است تا با همراهی اساتید مدرسه این آسیب ها به حداقل برسد، البته برخی برنامه های مدرسه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری هم برگزاری می شود و در شبکه های مجازی گروه های مختلف در بستر پیام رسان های داخلی ایجاد شده است که از آن برای برگزاری کلاس های اخلاق ، بصیرتی و ... استفاده می شود.

وی ادامه داد: در بُعد اخلاقی و بصیرتی و پاسخ به شبهات دینی و سیاسی تلاش شده است از اساتید استانی و کشوری استفاده گردد تا طلاب در تراز انقلاب تربیت و تحویل جامعه شود  و از آن جایی که نسبت به سرنوشت انتخابات حساس بودیم و احساس تکلیف می کردیم، طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) در ایام انتخابات به صورت جهادی در سطح شهر و روستاها حضور یافته و مردم را به حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح دعوت می کردند و در این راستا از ظرفیت مساجد، پایگاه های بسیج و جلسات بانوان نهایت استفاده شده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) گفت: در ایام ولادت و شهادت ائمه و مناست های ملی مذهبی فعالیت مدرسه محدود به خود مدرسه نبود، بلکه با حضور در مناطق مختلف شهر به برگزاری جشن ها و مراسمات مذهبی و ملی می پرداختیم و در آن ها مسائل دینی و احکام شرعی به مردم بیان می شد و همچنین حرکت های خودرویی هم در این ایام در سطح شهر صورت می گرفت.

وی در پایان تصریح کرد: معیار مدرسه علمیه زینب کبری (س) برای جذب و پذیرش، کیفیت به جای کمیت است و در این راستا طلاب خواهر در ایام پذیرش حوزه های علمیه به مناطق مختلف شهر رفته و رسالت حوزه علمیه خواهران را تشریح و بانوان را به حضور در حوزه دعوت می کردند و به همین دلیل استقبال  طلاب جدید از مدرسه زینب کبری (س) نسبت به مدارس دیگر بهتر بود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha