پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

حوزه/ دوره تابستانه «دین و سلامت» برای نخستین بار در شهر مقدس مشهد با محوریت بحث روش شناسی مطالعات دین و سلامت از ۹ تا ۱۴ مرداد ماه به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، مدرسه تابستانه دین و سلامت برای نخستین بار در شهر مقدس مشهد با محوریت بحث روش شناسی مطالعات دین و سلامت از ساعت ۹ تا ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود و عموم طلاب، دانشجویان و علاقمندان به مطالعات دین و سلامت می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

این برنامه روز شنبه نهم مرداد ماه با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و اساتیدی همچون پروفسور هارولد کوئینیگ  با موضوع درآمدی بر روش‌شناسی مطالعات دین وسلامت در دنیا، آیت الله عندلیب همدانی با عنوان روش‌مواجهه و برداشت از آیات قرآن در حوزه سلامت، درمان و پیشگیری، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالهادی مسعودی با موضوع روش شناسی برداشت از روایات طبی و آسیب شناسی آن، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدکاظم طباطبایی با بحث روش شناسی رجالی و درایی احادیث طبی، به ایراد سخن خواهند پرداخت.
 

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن وحدتی شبیری با موضوع موضوعات نوین در مطالعات دین و سلامت با رویکرد فقهی و حقوقی، حجت الاسلام و مجتبی الهی خراسانی و دکتر یحیی میرحسینی با موضوع روش‌شناسی برداشت از روایات طبی (نقد درونی و بیرونی حدیث)، دکتر حامد آرضایی با عنوان روش‌شناسی مطالعات دین و سلامت با رویکرد حکمت طبیعی، حجت الاسلام دکتر محمد علی قاسمی با بحث آسیب شناسی مطالعات فقه سلامت و دکتر محمد باعزم با نگاه به آشنایی با مطالعات دین و سلامت در دانشگاه‌های معتبر عربی و غربی و آشنایی با منابع جدید مطالعات دین و سلامت (معرفی جدیدترین مقالات و کتب این حوزه) و روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای دین و سلامت نیز مباحث خود را ارائه خواهند کرد.

با توجه به شیوع بیماری کرونا این برنامه به صورت حضوری صرفاً برای مخاطبین ساکن شهر مشهد و به صورت آنلاین برای دیگر علاقمندان برگزار خواهد شد.

هزینه ثبت نام و استفاده از این برنامه برای عموم علاقمندان مبلغ ۲۰۰  هزار تومان در نظر گرفته شده است که البته طلاب حوزه علمیه و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی می توانند با استفاده از تخفیف ویژه ۴۰  درصدی با پرداخت مبلغ ۱۲۰  هزار تومان در این دوره شرکت کنند.

علاقه‌مندان جهت ثبت نام به سایت هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی به آدرس www.salamngo.ir  مراجعه کنند.

مدرسه تابستانه «دین و سلامت» به اهتمام هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و با مشارکت و همکاری کتابخانه تخصصی دین و سلامت، دانشگاه امام صادق علیه السلام، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ص) با حضور اساتید مطرح حوزه و دانشگاه برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha