جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به عملیات مرصاد و پیمان شکنی دشمن، گفت: نباید فراموش کنیم که اگر با دشمن عهدی بستیم و یا پیمانی همانند برجام را امضا کردیم، امضا و قول دشمن تضمینی برای اجرای این تعهد نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای سایت اداری و پدافند هوایی سوباشی، با بیان اینکه حضور در سایت سوباشی را توفیقی برای خود می‌دانم، اظهار داشت: امروز لازم است تا از همه شهدایی همچون شهید صیاد شیرازی و شهید سلگی و دیگر شهدا و نیروهایی که در عملیات مرصاد حضور داشتند و در مقابل نقض پیمان دشمن ایستادگی کردند، یاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت امروز کشور مدیون شهدا، خانواده شهدا است، گفت: با وجود آنکه کشور در پر خطر ترین منطقه دنیا قرار دارد و ۴۰ سال است که دشمنان برای از بین بردن امنیت کشور برنامه ریزی می‌کنند، اما به برکت رشادت‌های نیروهای مسلح امنیت در کشور حاکم است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه نیروهای مسلح و جوانان ادامه دهنده راه شهدا هستند، ابراز کرد: شاید در ظاهر، لباس نیروهای مسلح با یکدیگر متفاوت باشد، اما قلب و اهداف همه آنها واحد و یکی است.

وی با اشاره به اینکه از زمان حضرت آدم هرگاه حرف حقی بیان شد، جبهه کفر و نفاق در مقابل آن مقابله کرد، خاطر نشان کرد: آنچه که در طول تاریخ توانسته کلمه الله را اعتلا ببخشد و نگاه‌دارنده حق در جامعه باشد، مقاومت طرفداران جبهه حق بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تقدیر از رشادت و از خودگذشتگی پرسنل سایت سوباشی، مطرح کرد: در آیات و روایات ما ضمن تاکید بر اینکه باید مراقب اسلحه و ادوات نظامی خود باشیم بر اهمیت هوشیاری دائمی نیز بسیار تاکید شده است.

وی با اشاره به عملیات مرصاد و پیمان شکنی دشمن، یادآور شد: نباید فراموش کنیم که اگر با دشمن عهدی بستیم و یا پیمانی همانند برجام را امضا کردیم، امضا و قول دشمن تضمینی برای اجرای این تعهد نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه سایت سوباشی وظیفه هوشیاری جامعه در بعد نظامی را بر عهده دارد، گفت: یک زمان در جنگ سخت دشمن به دنبال آن بود تا رادارهای ما را مختل کند و یک روز نیز همانند زمان حال درصدد برهم زدن قدرت تشخیص مردم است که بتواند تفکر خود را بر جامعه غالب کند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم تا نام شهدای سوباشی را در جامعه زنده نگه داریم، گفت: شاید کم ترین کاری که در قبال شهدا می‌توانیم انجام دهیم این است که نام آنها را در جامعه زنده نگه داریم و یکی از این کارهای نامگذاری معابر به نام شهدای سوباشی است که باید مورد توجه متولیان باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه برخی از اتفاقات در همدان در کشور نظیر ندارد، ابراز کرد: شهادت ۱۰۰ نفر از مردم همدان در سطح شهر در روز قدس و یا شهادت ۱۹ نفر از بهترین پرسنل سایت سوباشی در یک عملیات و در حین انجام وظیفه از موضوعاتی و اتفاقاتی است که باید به صورت ویژه به آن پرداخت.

گفتنی است، سایت اداری و پدافند هوایی سوباشی یکی از مهمترین سایت‌های کشور در زنجیره عظیم پدافند هوایی است که در ۵ مرداد ۱۳۶۷ و ۹ روز پس از پذیرش قطعنامه مورد حمله جنگنده‌های عراقی قرار گرفت و ۱۹ تن از کارکنان آن به شهادت رسیدند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha